پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ / ۱۹:۰۶
کد مطلب: 30452
۲

تاثير جنب و جوش به فراگیری دانش آموزان بیش فعال !

تاثير جنب و جوش به فراگیری دانش آموزان بیش فعال !
به گزارش هلث، مارک راپورت نویسنده و رییس بخش روانشناسی اطفال دانشگاه سنترال فلوریدا واقع آمریکا گفت: در رویکردهای سنتی هدف رام کردن کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی است اما این هدف دقیقا مخالف چیزی است که باید برای اکثر کودکان مبتلا به این اختلال انجام داد.


وی افزود: با این حال این پیام به این معنی نیست که به کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی باید اجازه داد که در اتاق بدوند بلکه لازم است شرایط جنب و جوش آنها را تسهیل کرد تا بتوانند سطح هوشیاری لازم خود را برای فعالیت های شناختی حفظ کنند.

این مطالعه که در مجله Abnormal Child Psychology منتشر شده است این ادعا را تایید می کند که جنب و جوش بیش فعالی در کودکان مبتلا به کم توجهی-بیش فعالی به صورت یک هدف سازنده عمل می کند.

به بیان دیگر ، بیش فعالی به دانش آموزان در حفظ هوشیاری در کلاس درس کمک می کند اما تنها لازم است که هدایت شود.

این مطالعه نشان می دهد که دانش آموزان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی زمانی که بر روی توپ یا دوچرخه ورزشی می نشینند، عملکرد بهتری در کلاس درس، تکالیف و آزمون های روزانه دارند.

 

مرجع : خبرگزاری ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.