جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ / ۱۹:۱۹
کد مطلب: 30457
۰
جزئیات جلسه امروز کمیسیون برای پرونده محروم‌شدگان از بورس

مجلس بورس تحصيلي افراد فاقد شرط سنی و معدل را بلامانع دانست

وزارت علوم شرایط ادامه تحصیل آنها را فراهم کند
مجلس بورس تحصيلي افراد فاقد شرط سنی و معدل را بلامانع دانست

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در جلسه امروز هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 پرونده شکایت محروم‌شدگان از بورس مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در نتیجه بررسی‌ها اعلام شد که شورای مرکزی بورس مسئول اصلی و نهایی در تصمیم‌گیری راجع به بررسی و احراز متقاضیان بورسیه است.

وی اضافه کرد: حسب اعلام دبیر وقت شورا مقرر شده بود تا پرونده تعدادی از داوطلبان که دارای کسر معدل و یا کبر سن بوده‌اند با لحاظ سایر صلاحیت بررسی شود که این امر در جلسات شورا مطرح و اعضا با علم و اطلاع از این امر نسبت به تصویب اعطای بورسیه به این افراد  اقدام کردند.

سخنگوی کمسیون اصل 90 مجلس، اظهار داشت: حسب اعلام وزیر وقت علوم مراتب اختیار شورا در اتخاذ تصمیم و قبول اینگونه متقاضیان بورسیه به ایشان اطلاع و کلیه مصوبات مورد تائید قرار گرفته است.

آذین خاطر نشان کرد: با ملاحظه اختیارات قانونی شورای مرکزی بورس با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که ناشی از قوانین متعدد از جمله قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور مصوب سال 1364، آیین‌نامه اعطای بورس تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج مصوب سال 1368، قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 1386، قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و سیاست‌های دولت، پذیرش تقاضای متقاضیان بورس که فاقد شرط معدل یا سن بودند قانونی و حدود اختیارات وزیر و شورای مرکزی بورس بوده و تصمیمات متخذه فاقد ایراد است و این متقاضیان واجد شرایط تلقی و همچنان بورسیه شناخته و مجاز به ادامه تحصیل و استفاده از امتیازات قانونی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه منظور از اشتغال همزمان، اشتغال دولتی است لذا در صورت احراز اشتغال همزمان اینگونه افراد در مشاغل دولتی باید در صورت دریافت حقوق از وزارت علوم نسبت به استرداد حقوق دریافتی اقدام کنند و همچنان به تحصیل ادامه دهند و در صورتی که اصرار به ادامه اشتغال داشته باشند بورسیه آنها لغو می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: کسانی که با علم و اطلاع مبادرت به اعلام اطلاعات نادرست راجع به معدل و یا سن کرده‌اند و موجب تصمیم اشتباه شورای مرکزی شده‌اند فاقد صلاحیت و شرایط شناخته شده و بورسیه آنها لغو می‌شود.

آذین در پایان گفت: نهایتاًٌ نتیجه بررسی‌های هیات رئیسه کمیسیون این است که اقدامات لازم صورت گیرد تا تحصیل این پذیرفته‌شدگان ادامه پیدا کند و نتیجه کار به وزارت علوم نیز اعلام شده است.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...