جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۲
کد مطلب: 30521
۰
40 انجمن علمی، غیرفعال شناخته شدند

وزارت علوم مجوز 10 انجمن علمی را لغو کرد

وزارت علوم مجوز 10 انجمن علمی را لغو کرد
به گزارش ایسنا، دکتر براری در نشست روسای انجمن‌های علمی ایران تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری را از جمله جایگاه‌های انجمن‌های علمی در برنامه توسعه پنجم ذکر کرد و افزود: در این راستا، وزارت علوم با حمایت از توسعه نقش انجمن‌های علمی، مجوز فعالیت انجمن ها در شش حوزه علمی علوم پایه، فنی – مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی، میان رشته‌یی و هنر را صادر کرده است.

وی تعداد مجوزهای داده شده به انجمن‌ها در سال 93 را 348 مجوز ذکر کرد واظهار داشت: از سال گذشته آیین‌نامه‌های جدیدی تدوین شد که بر اساس آن از ریز شدن انجمن‌های علمی جلوگیری می‌شود که بر این اساس به طورمتوسط سالیانه بین 20 تا 25 انجمن موفق به دریافت مجوز از وزارت علوم شده اند.

براری از ایجاد اتحادیه انجمن‌های علمی به منظور موازی کاری در انجمن‌های علمی خبر داد و ادامه دارد این اتحادیه‌ها با هدف ارتقای فعالیتهای انجمن‌های علمی تشکیل شده است. دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 273 نفر در هیات مدیره انجمن‌های علمی حضور دارند، ادامه داد: بالغ بر 253 عنوان مجله علمی از سوی این انجمن‌ها منتشر می‌شود. وی همچنین به حمایتهای مالی از انجمن‌های علمی از سال 81 تا 93 اشاره کرد و ادامه داد: در سال 93 با فعالیت 239 انجمن علمی اعتباراتی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در نظر گرفته شد که از این میزان 600 میلیون تومان آن تا کنون محقق شده است.

براری با اشاره به رتبه‌بندی انجمن‌های علمی خاطرنشان کرد: بر اساس این رتبه‌بندی در سال گذشته 57 انجمن رتبه A و 57 انجمن رتبه B و 80 انجمن رتبه C و 48 انجمن رتبه D و 48 انجمن رتبه F را دریافت کرده‌اند. وی با تاکید بر این که انجمن‌های غیر فعال لغو مجوز می‌شوند، خاطر نشان کرد: تا کنون 40 انجمن غیر فعال تشخیص داده شدند که از این تعداد به 30 انجمن فرصت 6 ماهه برای فعالیت‌های آنها داده شده و 10 انجمن نیز لغو مجوز خواهند شد.

براری به بیان اولویتهای کاری این وزارتخانه در حوزه انجمن‌های علمی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با معاون فرهنگی وزارت علوم برگزار شد مقرر شده است که به برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی در حوزه علم و فناوری اقدام کنیم.
وی همچنین به توسعه فعالیتهای علمی انجمن‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا نامه‌ای از سوی انجمن علمی فیزیک به رییس جمهور ارسال شده و این انجمن آمادگی خود را برای توسعه آزمایشگاه‌های مورد نیاز در فوردو اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "