پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۰۰:۰۵
کد مطلب: 30563
۰

پیاده‌روی وزرای بهداشت و ورزش در هفته سلامت

پیاده‌روی وزرای بهداشت و ورزش در هفته سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امیدواریم دولت به تدریج بتواند امکانات بهداشتی را برای آحاد مردم فراهم کند، گفت: همه طرح‌های ملی و سراسری دستگاه‌های مختلف باید دارای پیوست سلامت با ضمانت اجرایی داشته باشند.

به گزارش میگنا، دکتر سید حسن هاشمی همزمان با هفته سلامت در مراسم پیاده‌روی خانوادگی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و شهردار تهران در بوستان جوانمردان تهران برگزار شد، گفت: طرح‌های دستگاههای مختلف نه تنها نباید از نظر روحی، روانی و جسمی به سلامتی مردم آسیب برساند بلکه در عین حال طرح‌های سراسری و ملی باید دارای پیوست سلامت باشند.

مردم باید از سلامت خود مراقبت کنند
هاشمی با اشاره به نقش مهم مردم در این زمینه، اظهار کرد:خود مردم باید به فکر سلامتی خود باشند. درمان آخرین مرحله حوزه سلامت است و مردم باید از سلامت خود مراقبت کنند تا دچار عارضه نشوند.
وی در خصوص برنامه پیاده روی امروز نیز گفت:این برنامه را با همکاری وزارت ورزش و جوانان و شهرداری تهران برگزار کردیم و امیدواریم که مردم برای کاهش وزن و پیشگیری از افزایش وزن، فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی را انجام دهند. هاشمی در ارزیابی هفته سلامت نیز گفت:هفته سلامت از جهت اطلاع رسانی نسبتا خوب بود اما میتوانست بهتر باشد ولی مهم مردم هستند چرا که اگر به بحث سلامت،بهداشت و پیشگیری توجه کنند بسیار موثر است.
-
همچنین محمود گودرزی وزیر ورش و جوانان نیز در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی بر ضرورت تغییر عادات تغذیه ای نامناسب و افزایش فعالیتهای فیزیکی به منظور ارتقا سلامت افراد تاکید کرد و گفت: لازم است مردم عادات تغذیه ای نامناسب و کم تحرکی را کنار بگذارند تا موجب ارتقا سلامت آنها شود.
وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی را سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: وظیفه این وزارتخانه و همچنین رسانه ها تقویت و توسعه فرهنگ ورزش و سلامتی است. گودرزی یادآور شد: شهرداری نیز تهران گام های بزرگی در راستای ارتقاء ورزش همگانی از طریق ایجاد فضاهای سبز و مکان هایی برای انجام ورزش همگانی برداشته است.
-
در حاشیه مراسم پیاده روی، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران بر ضرورت توسعه ورزش های همگانی در بوستان های پایتخت تاکید کرد و افزود: امروز، شرایط به گونه ای است که بانوان بیش از آقایان به موضوع سلامت و ورزش توجه نشان می دهند. از همین رو، برنامه های شهرداری تهران، در راستای توسعه فضاهای عمومی برای حضور شهروندان در این فضاها است. وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات شهرداری تهران در توسعه فضاهای عمومی شهری باعث شده تا شهروندان پس از خروج از منزل و طی مسافت ۲۰۰ متر، به یک بوستان دسترسی پیدا کنند.
-
مهر و ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .