جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۰۰:۵۸
کد مطلب: 30604
۱

رابطه استرس با آلرژی

رابطه استرس با آلرژی

به گزارش مهر، بر اساس یافته های کالج آلرژی، آسم و ایمونو لوژی آمریکا نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در این کشور از آلرژی های فصلی رنج می برند. کارشناسان معتقدند اگر سرما در برخی مناطق گرده افشانی درختان را به تعویق نمی انداخت میزان بروز آلرژی به دلیل هم زمان شدن گرده افشانی درختان و حساسیت های ناشی از علف ها و سبزه ها دو چندان می شد.

در حقیقت یافته های جدید در مورد آلرژی های فصلی  توسط دکتر C.W.Bassett مدیر گروه مرکز آسم و آلرژی نیویورک و دکتر P.Buddiga  یکی از متخصصان آلرژی و ایمونو لوژی در Fresno, کالیفرنیا ، که به دلیل اینکه شهری دره ای  شکل همچون یک کاسه پر از ریزگرد است در درمان آسم و آلرژی  بسیار موفق است، اعلام شده است.

افزایش تأثیر گرده گیاهان در آلرژی با تغییرات آب و هوایی 

افزایش میزان دی اکسید کربن در هوا طی سال های اخیر بر اثر تغییرات آب و هوایی موجب شده که برخی گیاهان از جمله ابروسیا با کسب میزان بیشتری کربن از هوا پروتئین و چربی بیشتری تولید کنند  که این مواد نیز گرده های با قدرت اثر چندین برابر قوی تر تولید می کنند.

آلرژی

میوه و آجیل محرک کسانی که آلرژی فصلی دارند

افرادی که با  آلرژی های فصلی درگیر هستند ممکن است با خوردن نو ع خاصی از میوه ها و دانه های موجود در آجیل  آلرژی انها بیشتر تحریک شود.

در حقیقت سرفه هایی که با خارش همراه است و خارش هایی که در ناحیه بینی و گلو وجود دارد در این افراد با خوردن  مواد موجود در میوه هایی مانند سیب، گلابی، هلو، هویچ، کرفس، آلبالو و یا مغز دانه هایی مانندبادام زمینی، بادام و فندق است به دلیل واکنش های متقابل تشدید می شود.

آلرژی

استرس میزان آلرژی را در افراد مبتلا افزایش می دهد

از آنجایی که بدن در واکنش به  استرس هیستامین ترشح می کند بنابراین افرادی که آلرژی های فصلی دارند باید از افزایش استرس  در این فصل بپرهیزند. یوگا، مدیتیشن و هرفعالیتی که میزان استرس را کاهش دهد در واقع  بخشی از نسخه مبتلایان به آلرژی در این فصل است.

آلرژی

نقش رعد و برق در تحریک آلرژی

به نظر می رسد در هنگام رعد و برق حرکت و شتاب ذرات گرده به اوج می رسد و با سرعت بیشتری وارد چشم و بینی افراد می شوند و در نتیجه آلرژی را تحریک  می کنند.

آلرژی

نقش محل زندگی در بروز علائم آلرژی

بر اساس یافته های  بنیاد آسم و آلرژی امریکا، مردم این کشور بهار امسال باید کمتر در بخش های جنوب شرقی حضور داشته باشند.

تعداد گرده های موجود، تعداد داروهای ضد حساسیت به ازای هر بیمار و تعداد متخصصان آلرژی به ازای هر بیمار، این بخش از کشور را که شامل لوئیزویل، اوکلاهما سیتی، ممفیس و ناکسویل است را به نام مرکز آلرژی بهاره معروف کرده است.

آلرژی

استفاده از تزریقات ضد آلرژی از ۱۰۰ سال پیش تا کنون

بیمارانی که برای مدت طولانی از آلرژی های فصلی رنج می برند به تزریق آمپول های ضد آلرژی توصیه می شوند چرا که تزریق این آمپول ها از سال ۱۹۱۱ به بهبود  مبتلایان به آلرژی فصلی کمک می کند .

آلرژی

شستشوی بینی موثرترین تکنیک های پیشگیری از آلرژی

شستشوی حفره های سینوسی بینی یکی از مهمترین راه کار های درمان مبتلایان به آلرژی است.  چرا که مخاط درون بینی تمایل به چسبیدن به گرده دارد بنابراین متخصصان آلرژی توصیه می کنند پیش از استفاده از اسپری های دارویی و یا ورزش در فضای باز بینی را شستشو دهیم.

به عنوان مثال در حین دویودن حجم زیادی از گرده از طریق تنفس وارد فضای بینی می شود که با شستشوی بینی تمام این مواد خارج می شود و میزان حساسیت کاهش می یابد. این کار باید با محلول اب و نمک بیکربنات سدیم انجام شود چرا که شستشو با  آب خالی موجب سوزش مجاری بینی می شود. البته اگر در نواحی با میزان گرد و غبار زیاد زندگی می کند استفاده از بالش و تشک ضد گرده و ریزگرد و همچنین عینک آفتابی های بزرگ و یا کلاه های ابه دار تا حدودی می تواند مانع ورود ذرات گرد و غبار و گرده ها به درون چشم  شما شود.

استفاده های از داروهای ضد آلرژی پیش از شروع علائم آلرژی فصلی موثرتر است

اگر چه ممکن است تصور شود که توصیه به پیشگیری کرد ن تبلیغ برای فروش بیشتر داروهای ضد آلرژی است اما حقیقت این است که زمانی که علائم آلرژی نمایان می شود هیستامین به صورت یک واکنش در اثر محرک های آلرژی ترشح می شود و در این صورت برگرداندن بدن به وضعیت عادی با استفاده از دارو های صد حساسیت دشوار می شود پس لازم است استفاده از داروها را پیش از بروز علائم آلرژی فصلی آغاز کنیم.

آلرژی

اما نکته ای که در مورد دارو های ضد آلرژی باید رعایت شود این است که از داروهایی با نشان تجاری که کمترین عوارض جانبی را دارند استفاده کنیم چراکه اگرچه در برخی موارد اثر ضد حساسیتی داروها با هم فرق چندانی ندارد اما عوارض جانبی آنها از زمین تا آسمان است و ممکن است موجب خواب آلودگی و یا بی قراری شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...