شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - 30 Sep 2023
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ / ۰۶:۴۵
کد مطلب: 3076
۰

کودکان وابسته به رایانه خلاقیت كمتری دارند

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، نتایج بررسی پژوهشگران استرالیایی نشان می‌دهد وابستگی بیش از حد کودکان به فناوری از جمله رایانه ممکن است تاثیر زیان‌باری بر قدرت خلاقیت آنان بگذارد. این بررسی که روی 300 دانش آموز کلاس پنجم و ششم ابتدایی به عمل آمد، نشان داد دانش آموزان از نوشتن تکالیف با کاغذ و قلم و بدون استفاده از رایانه هراس دارند، چرا که رایانه به راحتی غلط‌های املایی آن‌ها را تصحیح می‌کند. کودکانی که به نرم افزار رایانه ای وابسته می‌شوند، به علت نگرانی از غلط‌های املایی، کمتر از کاغذ و قلم برای نوشتن تکالیفشان استفاده می‌کنند. استفاده دانش آموزان از نرم افزاری که بلافاصله غلط‌های املایی و گرامری آن‌ها را تذکر می‌دهد، ممکن است در الگوهای تفکر اختلال ایجاد کند و مانع ایده پردازی شود. برای مثال دانش آموزانی که برای نوشتن یک داستان خلاقانه از کاغذ و قلم استفاده می‌کنند، تقریبا 2 برابر دانش آموزانی که از رایانه استفاده می‌کنند، قدرت ایده پردازی دارند. به گفته کیمبرلی اوبرین، روانشناس استرالیایی و سرپرست گروه تحقیق، استفاده از رایانه باعث می‌شود نویسندگان بیش از آنکه روی ایده‌ها و مطالبی که می‌خواهند بنویسند تمرکز کنند، به ویرایش غلط‌های املایی خود توجه کنند، در صورتی که بهتر است ویرایش جملات را به آخر موکول کنند. وی با بیان اینکه مهارت‌های نوشتاری کودکان بین سنین 8 تا 10 سال تقویت می‌شود، از معلمان و والدین خواست کیفیت مهارت‌های نوشتاری کودکان را ارزیابی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

انواع قلدری در مدرسه و نشانه‌های آن در کودکان را بشناسید
آئین معارفه رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد+تصاویر
کلینیک روانشناسی چیست؟
آداب حرف زدن با تلفن که باید بلد باشیم
با این تمرین‌ها از شر آلزایمر خلاص شوید
روانشناسی شاد بودن چیست و چطور شاد باشیم؟
مواجهه درمانی: اصول، کاربردها و مزایا
اهمیت حضور مشفقانه درمانگر در روان‌درمانی
مدیریت مورد در آموزش و پرورش
افکار منفی از کجا می آیند؟ خودگویی چیست ؟
روان‌درد علت خودکشی است!
چطور اعتماد به نفسمان را تقویت کنیم؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.