کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاکدامن:حضور نورولوژیست‌ها در مناطق محروم رضایت بخش نیست

مقایسه تعداد متخصصان اعصاب و روانپزشکان در ایران

16 ارديبهشت 1394 ساعت 11:42

رئیس کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با مقایسه ای بین تعداد متخصصان اعصاب و روانپزشکان و رضایت بخش نبودن حضور نورولوژیست‌ها در مناطق محروم از آغاز به کار مراکز اورژانسی سکته مغزی در کشور خبر داد.


 

به گزارش تسنيم، حسین پاکدامن رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران به مناسبت برگزاری بیست و دومین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهار داشت: بر اساس آمار به‌دست آمده طی دو الی سه دهه اخیر مرگ و میر بر اثر سکته مغزی در کشور نسبت به کشورهای پیشرفته کاهش چشمگیری داشته است، بدین جهت توجه به سکته مغزی در کشور ما دارای اهمیت ویژه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اطلاعات مردم از سکته مغزی بسیار کم است و مردم بیشتر در خصوص سکته قلبی و سرطان اطلاع دارند، بنابراین نیاز است مردم در خصوص عوامل و فاکتورهایی که فرد را مشکوک به علامت دار بودن نسبت به بیماری مغزی هشدار می‌دهد، آگاهی پیدا کنند و همچنین مراکزی باید در سطح کشور وجود داشته باشد تا این بیماران را سریعاً انتقال دهد که اگر این مساله در کشور اجرا شود ما توانسته ایم خدمت بزرگی در حق مردم انجام دهیم.

رئیس بیست و دومین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در ادامه با توجه به تعداد نورولوژیست‌های کشور گفت: بعد از انقلاب تعداد نورولوژیست‌ها در کشور زیر 20 نفر بود و علت آن این بود که نورولوژیک رشته مستقلی نبود اما در سال 1366 آمار به‌دست آمده نشان داد تعداد نورولوژیست‌ها به 63 نفر رسید و در حال حاضر این آمار به هزار و 23 نفر رسیده است و این در حالی است که تعداد روانپزشکان کشور هزار و 800 نفر است و این در صورتی است که در کشورهای دیگر تعداد نورولوژیست‌ها بیشتر از روانپزشکان است زیرا نورولوژی یک کار تخصصی انجام می‌دهد.

وی افزود: از بین یک هزار و 23 نورولوژیست کشور 420 نفر در تهران مشغول به فعالیت هستند که این مساله چندان رضایت بخش نیست زیرا در تمام نقاط کشور به خصوص شهرستان‌ها باید دسترسی مردم به نورولوژیست‌ها افزایش پیدا کند. متخصصانی که خدمات اولیه و ضروری را به بیماران مبتلا به سر درد، آلزایمر، سرع، سکته مغزی و... ارائه می‌دهد اما باید توجه داشته باشیم این افزایش نباید منجر به تورم پزشک و افزایش تعداد پزشکان بیکار شود.

بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران از 22 تا 25 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 66420556 تماس حاصل کنند.

 


کد مطلب: 30772

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30772/مقایسه-تعداد-متخصصان-اعصاب-روانپزشکان-ایران

میگنا
  https://www.migna.ir