کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأثیر ویتامین‌های گروه B بر توانایی‌های شناختی

19 ارديبهشت 1394 ساعت 9:28

به گفته وی مصرف ویتامین‌های گروه B سطح خونی نوعی مولکول به ‌نام هموسیستئین (Homocystein) که در غلظت‌های بالا به عنوان عامل خطر قوی برای زوال عقل عمل می‌کند را کاهش می‌دهد.


محققان مؤسسه تحقیقاتی قلب و عروق و علوم ‌سلولی سنت جورج دانشگاه لندن دریافته‌اند استفاده از ویتامین‌های گروه B دارای مزایای بیولوژیکی و عصبی روان‌شناختی در افراد بالای 70 سالی است که به تازگی متوجه کاهش توانایی‌های شناختی خود شده‌اند.

به گزارش ایسنا ، دکتر پیتر ژرارد از موسسه تحقیقات قلب و عروق و علوم ‌سلولی سنت جورج دانشگاه لندن می‌گوید: تجزیه و تحلیل داده‌های کارآزمایی ‌بالینی قبلی منتشر شده در سال گذشته هیچ‌ شکی در وجود پتانسیل اسیدفولیک و ویتامین 12-B برای جلوگیری از زوال عقل باقی نگذاشت.
به گفته وی مصرف ویتامین‌های گروه B سطح خونی نوعی مولکول به ‌نام هموسیستئین (Homocystein) که در غلظت‌های بالا به عنوان عامل خطر قوی برای زوال عقل عمل می‌کند را کاهش می‌دهد. پیتر ژرارد بر شواهد علمی معتبر در مورد مزایای بیولوژیکی و عصبی روان‌شناختی ویتامین‌های گروه B بر افراد بالای 70 سالی که به تازگی متوجه کاهش توانایی‌های شناختی خود شده‌اند تاکید می‌کند.
وی بر نیاز فوری به انجام مطالعه‌ای قطعی برای تعیین این که آیا این درمان ساده و امن زوال شناختی (ادراکی) را آهسته‌تر می‌کند تاکید می‌کند، چرا که این افراد در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری آلزایمر کامل هستند.


کد مطلب: 30812

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30812/تأثیر-ویتامین-های-گروه-b-توانایی-های-شناختی

میگنا
  https://www.migna.ir