چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۵
کد مطلب: 30876
۱

خرید در حالت گرسنگی پشیمانی می آورد

خرید در حالت گرسنگی پشیمانی می آورد
مجله سپیده دانایی: اگر از آنهایی هستید که بعد از خرید احساس پشیمانی می کنید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان با شکم گرسنه خرید نکنید. پژوهشگران دانشگاه می نه سوتا با انجام تحقیقی متوجه شده اند افراد گرسنه ای که برای خرید وارد سوپرمارکت یا فروشگاه های زنجیره ای می شوند، کالاهایی را می خرند که اندک زمانی پس از سیرشدن، از خرید آن ها پشیمان می شوند.

سایت «نیوساینتیست» با انتشار نتیجه تحقیقات و آزمایش محققان دانشگاه می نه سوتا نشان داد که خریداران به شدت گرسنه حدود 64 درصد بیشتر از خریداران سیر یا کمتر گرسنه پول برای خرید صرف می کنند. اما عامل بروز چنین واکنشی چیست؟
به عقیده این محققان در شرایط گرسنگی، دستگاه گوارش هورمونی به نام گرلین ترشح می کند که روی بخشی از مغز به نام قشر پیش پیشانی شکمی (ventromedial prefrontal cortex) تاثیر می گذارد. این محدوده از مغز در عملکرد پاداش و انگیزش نقش دارد و باعث می شود که فرد بخواهد کاری انجام دهد و کالری مصرف کند. ممکن است این هورمون روی بخش های غیرخوراکی نیز تاثیر بگذارد و باعث شود فرد گرسنه از هرچیز مقادیر بیشتری بخرد و بعد از سیرشدن احساس پشیمانی کند. به همین خاطر، بهتر است با معده پر خرید کنید تا پول بیخودی خرج نکنید!
مرجع : سپیده دانایی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.