پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۷
کد مطلب: 30913
۰

عصب کشی همیشه هم خوب نیست

عصب کشی همیشه هم خوب نیست
عزت الله خامسی متخصص دندان پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: پوسیدگی دندان به چهار مرحله تقسیم می‌شود. مرحله یک، دو، سه، چهار در مرحله‌های یک و دو باکتری‌ها از مینا وارد عاج می‌شوند و فرد فقط به آب گرم و سرد حساس است.
وی در ادامه گفت: در مرحله سوم میکروب‌ها به داخل مغز دندان رفته و فرد احساس درد شدیدی می‌کند در این صورت این افراد به مصرف قرص مسکن روی می‌آورند. اما در مرحله چهار فرد با درد دندان مواجه می‌شود.
خامسی بیان کرد: دندان‌ها شامل رگ‌هایی است که اکسیژن و مواد غذایی می‌رساند و با عصب کشی دندان باعث خارج شدن رگ‌های دندان شده در این صورت دندان مقاومت خود را از دست می‌دهند.
وی در پایان توصیه کرد: برای عصب کشی دندان حتما باید فرد به متخصص ریشه عصب کشی دندان مراجعه کند.
-
سه دلیل برای درد دندان بعد از عصب کشی
-
گاهی اوقات دردی در ناحیه دندانی که عصب کشی شده است ممکن است بیمار را شاکی کند که ممکن است به سه دلیل متفاوت باشد.
حمید کرمانشاه متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گاهی اوقات دندان‌ها پس از عصب کشی کردن هم دچار درد می‌شوند.
کرمانشاه گفت: علاوه بر اینکه در داخل ریشه دندان عصب وجود دارد اطراف دندان هم نسوج زنده‌ای موجود است که دندان را به استخوان اتصال می‌دهد این الیاف هم همچنان زنده است و وقتی درمان ریشه صورت می‌گیرد، نسوجی که در داخل دندان هستند و خارج می‌شوند زنده هستند و ممکن است حین کار حرکات دندانپزشک اطراف دندان را تحریک کند و التهاب مختصری اتفاق بیفتد.
وی افزود: مواد عفونی از داخل ریشه خارج می‌شود و به علت پس از زدن این مواد دردی حاصل می شود، علاوه بر این ممکن است وقتی دندان پر می‌شود وسایلی که برای تمیز کردن و شکل دهی استفاده می‌شود از انتهای کانال عبور کند و باعث تحریک نسوج شود و علت سوم اینکه درمان به صورت کامل انجام نشود.
-

چرا عصب دندان را مي كشيم؟
-
عصب كشي دندان درمان كامل ريشه به هنگام پوسيده شدن و از بين رفتن بافت دندان است و بر خلاف تصور اشتباه مردم از بين بردن عصب دندان نيست.
محمود رضاشاه ابراهيمي، جراح و دندانپزشك در گفتگو با باشگاه علمي خبرنگاران گفت: عصب كشي بر خلاف تصورات اشتباهي كه در عموم ايجاد شده است صرفاً از بين بردن عصب دندان نيست، بلكه درمان كامل ريشه دندان است. وي افزود: پوسيده شدن دندان ها اگر زياد نباشد، به بافت ريشه اي آن ها آسيب نرساند از طريق ترميم قابل درمان است و نيازي به عصب كشي نيست. شاه ابراهيمي، افزود: در صورت عصب كشي و درمان كامل ريشه، دندان ها از حس كردن احساسي مانند: گرما و سرما بي بهره مي شوند. وي خاطرنشان كرد: عصب كشي و درمان كامل ريشه زماني انجام مي شود كه پوسيدگي زياد شود و به مغز دندان برسد و دردهاي شديدي در افراد ايجاد كند.
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم