چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ / ۱۰:۰۱
کد مطلب: 3093
۰

دبستان ها دو تکه می شوند؛ هرتکه با یک معلم

نظام آموزش 6-3-3 در سال تحصیلی 90-91 اجرا نمی شود، آموزش و پرورش اعلام کرده فعلا برای تغییرات اینچنینی وقت ندارد. اما به نظر می رسد دستگاه آموزش عمومی، قصد دارد کارشناسی تر تغییر ساختار داشته باشد. در همین باره احمد حیدری، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش می گوید: 6 سال دوره ابتدایی به 2 دوره سه ساله تقسیم می شود. ممکن است این 2 دوره با عنوان مقطع اول و دوم دبستان نامیده شوند و بر همین اساس احتمال تفکیک مدارس ابتدایی نیز وجود دارد. پیش از این، کارشناسان آموزشی با انتقاد از حضور کودکان 6 ساله در کنار نوجوانان  12-13 ساله در یک محیط آموزشی، چنین اتفاقی را با آسیب های تازه دانسته بودند. به نظر می رسد به همین دلیل آموزش و پرورش دوره ابتدایی را تقسیم می کند. غیر از این مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش تنها یک معلم را برای سه سال نخست دوره ابتدایی درنظر گرفته است. حیدری دراین باره می گوید: گرچه عنوان شد 6- 3- 3؛ اما در واقع 6 سال نخست ابتدایی نیز قرار است به 2 قسمت سه ساله تقسیم شود که سه اول آن را یک معلم به دانش‌آموزان درس خواهد داد. در واقع سیستم آموزشی جدید ما 3-3-3-3 است که با عنوان 6- 3- 3 مطرح شده است. با اجرای این طرح احتمال اینکه مدارس ابتدایی نیز تفکیک شوند زیاد است. به گفته او با2 پاره شدن ساختار مدارس ابتدایی، دو مقطع دبستان تشکیل می شود و برای هر کدام از این مقطع‌ها نیز یک معلم تدریس می کند: در دوره ابتدایی زمانی که بچه‌ها وارد مدرسه می‌شوند به دلیل پایین بودن سنشان و عدم آمادگی‌های لازم، ممکن است وابستگی عاطفی بیشتری نسبت به اولین معلم خود داشته باشند و معلم‌های متعدد باعث عدم آشنایی هم دانش‌آموز و هم معلم از یکدیگر می‌شود. معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معایب این طرح بیشتر مربوط به مسائل برون سازمانی است، گفت:  فراهم کردن امکانات فیزیکی و شرایط تامین نیروی انسانی به خصوص در سال‌های اولیه این طرح مشکلاتی را به وجود بیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی