سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۰
کد مطلب: 30937
۰

افزایش خطر افسردگی با استفاده از گوشی هوشمند!

افزایش خطر افسردگی با استفاده از گوشی هوشمند!

به گزارش ایسنا ، نوجوانانی که گوشی‌های هوشمند دارند اوقات زیادی را حتی در طول شب به ‌صورت آنلاین سپری می‌کنند که ممکن ‌است بر خوابشان تأثیر منفی بگذارد.

نتایج پژوهش جدیدی که توسط دانشگاه Basel روی بیش ‌از 300 دانش‌آموز انجام گرفته است، نشان می‌دهد استفاده‌ی نوجوانان از رسانه‌های دیجیتال در طول شب با افزایش احتمال مشکلات خوابی و نشانه‌های افسردگی در آنها ارتباط دارد.

محققان می گویند: با اینکه گوشی‌های هوشمند درسال 2007 معرفی شدند، امروزه بسیاری از نوجوانان صاحب گوشی‌های هوشمند هستند. با داشتن اینترنت بی سیم و تعرفه‌های ثابت و ارزان در آمریکا، دانش‌آموزان با صرف هزینه‌ی کم با گوشی‌های هوشمند خود آنلاین می‌شوند و با همسالان خود ارتباط برقرار می‌کنند که این دلیل الگوی استفاده از گوشی هوشمندشان را تغییر داده است.

پژوهشی جدید توسط دانشگاه باسل تفاوت های استفاده از رسانه‌های دیجیتال در ‌میان نوجوانانی که گوشی هوشمند دارند و همسالانشان را که گوشی‌های معمولی دارند، بررسی کرد.

در این پژوهش 162دانش‌آموز دختر و ‌200 ‌پسر دانش‌آموز شمال‌غرب سوئیس با سنین ‌12 ‌تا 17 ‌سال در ‌مطالعه شرکت کردند. نتایج نشان ‌داد که دانش‌آموزانی که گوشی هوشمند دارند در ‌طول هفته زمان بیشتری را نسبت به همسالان خود که گوشی معمولی دارند، در اینترنت سپری می‌کنند؛ به‌طور میانگین این مقدار دو ساعت در برابر یک ساعت بود. به ‌علاوه، آنها پیام‌ کوتاه‌های بیشتری می‌فرستند - به ‌طور میانگین 85 پیام در ‌برابر هفت ‌پیام.

اختلالات خواب و نشانه‌های افسردگی

به گفته محققان اختلاف قابل ‌توجه این دو گروه در زمانی بود که در رختخواب سپری می‌کردند. تنها 17 درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند در طول شب گوشی خود را خاموش می‌کردند یا در حالت بی صدا قرار می‌دادند. این مقدار در نوجوانانی که گوشی معمولی داشتند ‌47 درصد بود. علاوه‌براین، نوجوانان دارای گوشی هوشمند اغلب بیشتر از همسالان خود که گوشی معمولی داشتند، در طول شب فیلم می‌دیدند، آنلاین بودند و به دوست خود پیام می‌دادند. مهمتر از همه، دانش‌آموزانی که در شب از رسانه‌های دیجیتال استفاده می‌کردند، احتمال داشتن خواب بد و نشانه‌های افسردگی در آنها بیشتر بود؛ بنابراین متخصصان به نوجوانانی که از اختلالات خواب یا خستگی‌های شدید روزانه رنج می‌برند، توصیه می‌کنند که گوشی تلفن همراه هوشمند خود را حداقل یک ساعت قبل ‌از زمان خواب خاموش کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.