جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۹
کد مطلب: 31065
۰
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

هزینه ثبت اختراع دانشجویان را بر عهده می گیریم

به گزارش مهر، سورنا ستاری در افتتاحیه سومین جشنواره زیست فناوری با بیان اینکه در حال حاضر اولویت های ما نانو، بایو، علوم شناختی و آی سی تی و در کل (NBIC) است، عنوان کرد: یکی از وظایف ما در معاونت علمی ایجاد پلتفرم و زیرساخت مناسب در حوزه زیست فناوری است.

وی افزود: زیست فناوری موضوعی است که در دنیا اقتدارآفرین است لذا باید در ایران نیز در دستور کار قرار گیرد و پیگیری شود. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: البته در حوزه بایو وضعیت بدی نداریم اما در بخش تجاری سازی پیشرفت خوبی نداشته ایم. در برخی زمینه های این حوزه تلاش های زیادی شده است.

وی افزود: بایو یکی از پایه های اصلی است که معاونت علمی در بخش پژوهش های مرز دانش از آن حمایت هایی داشته است و آمادگی داریم در حوزه تجاری سازی نیز از بایو حمایت داشته باشیم.

ستاری عنوان کرد: ما در اجرای قانون شرکت های دانش بنیان معافیت هایی از جمله معافیت های گمرگی، مالکیتی، استقرار شرکت ها در ۱۲۰ کیلومتری شهر و ... عملی کرده ایم و تا حدودی اجرایی شده اند اما اکنون از لحاظ فرهنگی عقب هستیم چراکه در کشوری که بر پایه نفت شکل گرفته جا انداختن فرهنگ شرکت های دانش بنیان سخت است.

وی با اشاره به برنامه های پیش رو افزود: مرجعیت علمی و چاپ مقالات در نیچر و ساینس از برنامه های ما است لذا بنا داریم حمایت هایی در این خصوص داشته باشیم و هزینه ثبت اختراع ( پتنت) دانشجویان را برعهده بگیریم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حال حاضر آشنایی بازار با ثبت پتنت وجود ندارد و به ازای هر ۸ سطر مقاله، یک سطر پتنت داریم که این نشانه خوبی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی