جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۹
کد مطلب: 31261
۰
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تشریح کرد:

دریافت هزینه کلاسهای "فوق برنامه" در مدارس غیرانتفاعی تخلف است

 

 

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن فصل ثبت نام مدارس به ابهاماتی پیرامون شهریه و فوق برنامه مدارس غیردولتی پاسخ داد و با بیان اینکه کلمه "شهریه" در میان مردم خوب جا نیفتاده است اظهار کرد: تمام پولی که به مدرسه پرداخت می‌شود، شهریه نیست.

 

وی افزود: شهریه آن قسمت از هزینه‌ای است که بابت برنامه درسی هفتگی دریافت می‌شود. وجهی که بابت سرویس ایاب و ذهاب، غذا، روپوش مدرسه و ... در نظر می‌گیرند شهریه نیست و جمع کردن این مبالغ با شهریه اصلی برنامه درسی، انحرافی است که در قضاوت اثرگذار می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه برنامه درسی مصوب دوره ابتدایی 25 ساعت، دوره اول متوسطه 30 ساعت و دوره دوم متوسطه 36 ساعت است گفت: تا چند سال گذشته در مدارس غیردولتی شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه را جدا می‌کردند که اخلالی ایجاد کرده بود.

 

چهاربند افزود: این در حالی است که باید توجه کرد کدام مدرسه غیردولتی است که فقط برنامه درسی مصوب را ارائه کند؟ همه مدارس غیردولتی فوق برنامه دارند و کسی حق انتخاب ندارد و باید در فوق برنامه‌ها شرکت کند. به عبارتی فوق برنامه در مدارس غیردولتی الزامی و در هم تنیده است و به عنوان مثال 25 ساعت برنامه مصوب ابتدایی با هشت ساعت فوق برنامه ادغام می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را جدا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ما تصمیم گرفتیم با توجه به در هم تنیده بودن برنامه درسی مصوب و فوق برنامه یک شهریه را اعلام کنیم اظهار کرد: اکنون آنچه به عنوان شهریه اعلام می‌کنیم اعم از هزینه برنامه درسی مصوب و فوق برنامه است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه اگر یک مدرسه غیردولتی به عنوان فوق برنامه پولی بگیرد مرتکب تخلف شده است گفت: در مدارس غیردولتی شهریه‌ای به نام فوق برنامه نداریم و هزینه فوق برنامه هم در شهریه مصوب شده است. برخی از این موضوع بهره‌برداری می‌کنند و اولیا هنوز هم تصور می‌کنند شهریه ای که می پردازند بابت برنامه مصوب است و باید برای ساعات اضافه پول بدهند.

 

چهاربند درباره طولانی شدن زمان کلاس‌های فوق برنامه هم به خانواده هشدار داد و گفت: اگر دانش آموز دوره اول متوسطه 30 ساعت برنامه مصوب درسی هفتگی دارد، مجوز برگزاری بیش از 12 ساعت کلاس فوق برنامه نمی‌دهیم و از اولیا می‌خواهیم مازاد بر ساعاتی که به مدارس مجوز می‌دهیم چیزی را به عنوان فوق برنامه نپذیرند.

 

وی افزود: ساعات طولانی فوق برنامه و بیش از آنچه مجوز داده‌ایم، سوء هاضمه آموزشی ایجاد می‌کند و دیگر اثر بخشی ندارد هرچند که عنوان جذابی داشته باشد دیگر برای دانش آموز مفید نیست و حتی تاثیر آن 25 ساعت برنامه مصوب درسی را هم کاهش می دهد زیرا دانش آموز دیگر فرصت تعمق، مرور و تمرین نخواهد داشت. در واقع این موضوع جز آنکه فرسودگی، استهلاک و افسردگی برای دانش آموز و منافه مادی برای برگزارکنندگان کلاس‌ها داشته باشد، تاثیر دیگری ندارد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد