شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۸
کد مطلب: 31294
۱

پنج غذاي نابود‌کننده چربي های شکم

پنج غذاي نابود‌کننده چربي های شکم

ادامه مطلب را بخوانيد تا با غذاهايي که به شما در کم کردن اندازه دور کمرتان کمک مي‌کنند، آشنا شويد.
-
-

-
-
-
=
-

بلغور جو: شما ممکن است تصور کنيد که کمتر خوردن به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد، اما هرگز نبايد وعده‌هاي غذايي‌تان به‌خصوص اولين وعده روز يا صبحانه را حذف کنيد. خوردن يک وعده صبحانه سالم باعث افزايش ناگهاني سوخت‌وساز شما مي‌شود و ميزان قندخون شما را تنظيم و به شما انرژي کافي براي انجام کارهايتان تا زمان ناهار را فراهم مي‌آورد.
بلغور جو غذايي سرشار از فيبر است و به علت شکم‌پرکن بودن آن انتخاب فوق‌العاده‌اي است و بنابراين شما در خوردن کلوچه مافين يا دونات در ميانه روز افراط نخواهيد کرد. بلغور جو ساده يا تلخ را براي خوردن انتخاب کنيد، چون انواع طعم دار آن مملو از قند هستند. بلغور جوي لذيذي را که در آن از آب نارگيل استفاده‌شده يا بلغور جوي همراه با کره بادام‌زميني شکلاتي که ميل شما نسبت به طعم‌هاي شيرين را نيز ارضا مي‌کند، امتحان کنيد.
-

بلوبري (قره‌قاط):
پژوهش‌ها نشان داده است که يک رژيم غذايي غني از بلوبري به حذف چربي‌هاي شکمي کمک مي‌کند. حتي اگر بلوبري‌ها منجمد باشند بيشتر خواص غذايي آنها حفظ مي‌شود و شما مي‌توانيد از آنها در اسموتي (نوعي نوشيدني شامل ميوه‌هاي تازه يا منجمد و گاهي به همراه شکلات يا کره بادام‌زميني) عليه چربي‌هاي شکمي استفاده کنيد.

بادام:
گفته‌شده که چربي‌هاي تک‌اشباع‌نشده ترکيباتي مرموز هستند که به سوزاندن چربي‌هاي شکمي کمک مي‌کنند. بادام منابع خوبي از چربي‌هاي تک‌اشباع‌نشده، فيبر و پروتئين‌هاي گياهي هستند و به فرونشاندن احساس گرسنگي کمک مي‌کنند.

ماهي آزاد:
کاستن از مصرف غذاهاي سرخ‌شده، چرب و مملو از کالري براي دستيابي به شکمي عضلاني و بدون چربي يک ضرورت است. مورد فوق‌العاده‌اي که درباره پروتئين‌هاي فاقد چربي مانند ماهي، توفو و گوشت بوقلمون وجود دارد اين است که انرژي زيادي فراهم مي‌کنند و بيشتر کالري ما را در زمان هضم شدن مي‌سوزانند. در زمان انتخاب ماهي آزاد يا تون را انتخاب کنيد چون هردوي آنها حاوي امگا 3 هستند که موجب کاهش التهاب در بدن مي‌شوند و به تنظيم هورمون ما کمک مي‌کنند. دستور تهيه ساده اين غذا شامل يک ظرف ماهي آزاد به همراه سبزي‌هاي خوشمزه در کنار آن است.

کاهو:
سبزي‌‌هاي با برگ‌هاي سبز مانند کاهو، اسفناج و کلم نه‌تنها واجد ويتامين‌ها، مواد معدني و کالري به ميزان کم هستند، بلکه همچنين واجد مقادير زيادي فيبر هستند که از باد کردن و نفخ معده جلوگيري مي‌کنند. خودتان يک سالاد بسيار بزرگ براي ناهار درست کنيد. اين وعده غذايي شما را در همه زمان بعدازظهر سير نگه خواهد داشت. يا يک سالاد کوچک‌تر قبل از وعده غذايي‌تان بخوريد و درنتيجه تمايل کمتري به خوردن غذاي اصلي داريد.
-
منبع: Yahoo Nutrition

روزنامه سپید
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود