شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۳
کد مطلب: 31378
۱
"بالا بردن دست" سرِ کلاس ممنوع شد!

دليل ممنوعيت بالا بردن دست سرِ کلاس !

دليل ممنوعيت بالا بردن دست سرِ کلاس !

برخی از مدارس در ایالت ویکتوریای استرالیا متد جدیدی را برای تدریس پذیرفته‌اند که بر اساس آن از این پس برای دانش‌آموزان بالا بردن دست‌ به نشانه اجازه گرفتن برای پاسخگویی به سوالاتِ معلم یا سایر همکلاسی‌ها ممنوع می‌شود.

به گفته برخی از معلمان، دلیل انتخاب متد جدید این است که دانش‌آموزان ممتاز و فعال‌تر خیلی بیشتر از دانش‌آموزانی که شرکت در فعالیت‌های کلاسی برایشان مشکل است به سوالات درسی پاسخ می‌دهند و به همین دلیل فرصت تعامل از سایر دانش‌آموزان گرفته شده و فاصله بین دانش‌آموزان قوی‌تر و ضعیف‌تر برای حضور در کارهای کلاسی بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان آموزشی در تشریح این مطلب می‌گویند: وقتی شاگردان باهوش‌تر دائم به سوالات مطرح شده در کلاس پاسخ می‌دهند، برخی از آموزگاران ممکن است دچار این برداشت غلط شوند که تمام دانش‌آموزانِ حاضر در کلاس با سرعت یکسان در حال دنبال کردن و یادگیری مطالب درسی هستند.

برخی از آموزگاران برای حل این مشکل اسامی دانش‌آموزان را به طور تصادفی انتخاب کرده و از آنها می‌خواهند که به سوالات پاسخ بدهند. البته متد جدید، منتقدانی نیز در بین کارشناسان آموزشیِ این کشور داشته است.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد