کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک متخصص تغذیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

گرسنگان هميشگي

20 خرداد 1394 ساعت 9:33

یک متخصص تغذیه گفت: برخی افراد در مقایسه با دیگران، احساس گرسنگی بیشتری می‌کنند که این احساس در بیشتر موارد بویژه در زنان، با " اُفت قند" خون بروز می کند.


فرح بخش متخصص تغذیه  با اشاره به علائم ایجاد افت قند واکنشی اظهار کرد:‌ برخی از افراد بعد از خوردن وعده‌های غذایی‌شان دچار افت قند واکنشی شدید می‌شوند و این عامل باعث می‌شود که سریعا احساس گرسنگی دوباره کنند و تمایل به غذا خوردن مجدد داشته باشند که چاقی یکی از عوارض این بیماری به ویژه در خانم‌هاست.
وی گفت:‌ کم کردن حجم غذا در وعده‌های غذایی متعدد باعث می‌شود تا افراد رژیم غذایی خودشان را به درستی کنترل کنند مانند آنکه سه وعده غذایی اصلی را در حجم کم داشته باشند و هر دو تا سه ساعت یک میان وعده حاوی کربوهیدرات را مصرف کنند.
این متخصص تغذیه در خصوص راهکارهای موجود برای بهبود احساس گرسنگی زیاد بیان کرد:‌ یکی از راهکارهای موثر افزایش، استفاده از وعده‌های حاوی فیبر مانند سبزیجات است که افراد باید در وعده های غذایی‌ سبزیجات تازه را مصرف کنند و برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کنند و نان‌های سبوس دار را در وعده‌های غذایی اضافه کنند.
فرح بخش افزود: افرادی که احساس گرسنگی زیاد می‌کنند از مصرف غذاهای شیرین و مواد غذایی حاوی قند و شکر هستند خودداری کنند زیرا استفاده بیش از حد قند و شکر احساس گرسنگی را تشدید کرده و هنگامی که از این مواد غذایی استفاده می‌کنید هورمونی به نام سروتین در بدن آزاد می‌شود که احساس غم از بین می‌رود و به فرد احساس شادی می‌دهد.
وی تاکید کرد: افرادی که به دلیل فشار روانی و بروز برخی از احساسات مانند اینکه در زمان عصبانیت تمایل بیشتر به غذا خوردن پیدا می‌کنند، افرادی هستند که غذا را تنها برای رفع گرسنگی نمی‌خورند بلکه غذا می‌خورند تا آرام شوند، این افراد قبل از تغییر رژیم غذایی خود باید به یک متخصص روانپزشک مراجعه کرده تا قبل از ایجاد هر مشکل دیگری بتوانند فشار روانی بیماری‌شان را کنترل کنند.
فرح بخش در پایان گفت:‌ گاهی اوقات مصرف برخی از داروها می‌تواند احساس گرسنگی در فرد را افزایش دهد و در این صورت بهتر است فرد به پزشک معالج خود رجوع کرده و از وی بخواهد تا اگر امکان جایگزین شدن داروی دیگری وجود دارد، داروی بیمار را تغییر دهد تا فرد نیز بتواند رژیم غذایی خود را کنترل کند.


کد مطلب: 31411

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31411/گرسنگان-هميشگي

میگنا
  https://www.migna.ir