پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۲۰:۱۶
کد مطلب: 31419
۰

کنکوری‌ها تا روز آزمون چه بخورند؟

کنکوری‌ها تا روز آزمون چه بخورند؟

 

 

فرزاد بابایی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر نقش تغذیه در بهبود عملکرد فعالیت‌های مغزی، به کنکوریها توصیه کرد: برای بهره برداری درست از توانایی‌های خود تغذیه مناسبی را در برنامه روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری بگنجانند.

 

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مصرف مواد آنتی اکسیدانی مثل سبزیجات با برگ سبز تیره(اسفناج)، گوجه فرنگی، هویج و... را در کاهش میزان استرس اثرگذار دانست و مصرف آن را به کنکوری‌ها توصیه کرد.

 

بابایی مصرف مواد پروتئینی خصوصا مواد با ارزش پروتئینی بالا مثل تخم مرغ، ماهی و مرغ را در افزایش کارایی مغز افراد اثر گذار دانست و مصرف آنها را به کنکوری‌ها توصیه کرد و بر عدم استفاده از مواد غذایی فست فودی در روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری تاکید کرد و گفت: بهتر است کنکوری‌ها از خوردن غذاهای سرخ شده و بسیار چرب صرف نظر کنند.

 

وی همچنین به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد: در این روزهای پایانی از زیاده روی در مصرف شیرینی‌ها و شکلات‌ها صرف نظر کنند.

 

بابایی سپس مصرف مغزها را در بالا بردن عملکرد مغز کنکوری‌ها اثرگذار دانست و گفت: خوردن مغزهایی مثل مغز بادام، گردو، بادام زمینی و... در این روزها پایانی توصیه می‌شود.

 

وی افزود: استفاده از یک رژِیم غذایی خوب که حاوی گروه‌های مختلف غذایی باشد در کنار خواب کافی و ورزش مناسب باعث خواهد شد تا میزان عملکرد کنکوری‌ها سر جلسه آزمون بیشتر شود.

 

بابایی سپس با تاکید بر اهمیت خوردن صبحانه در روز آزمون، به کنکوریها توصیه کرد حتما صبحانه را در برنامه روز آزمون خود بگنجانند.

 

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مصرف صبحانه با مبنای پروتئینی و ترجیحا تخم مرغ را در روز آزمون توصیه کرد و گفت: بهتر است داوطلبان آزمون سراسری تخم مرغ را به صورت آب‌پز بخورند، چراکه سرخ کردن آن در روغن سبب خواهد شد تا خون بیشتری به سمت دستگاه گوارش برای هضم آن فرستاده شود که این کار باعث افت عملکرد مغز خواهد شد.

 

به گفته بابایی مصرف نان و پنیر و گردو نیز در صبح روز آزمون می تواند صبحانه قابل قبولی برای کنکوری‌ها باشد.

 

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد: در صبحانه روز آزمون خود مصرف میوه‌هایی مثل سیب و آب میوه‌هایی مثل آب پرتقال را بگنجانند.

 

وی در ادامه به داوطلبانی هم که قندخون خود را با انسولین تنظیم می‌کنند توصیه کرد: حتما قبل از تزریق انسولین یک ماده غذایی با مبنای کربوهیدراتی مثل نان، شیرینی و... بخورند، چراکه پیک اثر انسولین یک تا دو ساعت پس از تزریق است و نخوردن صبحانه باعث بروز مشکلات مغزی و افت عملکرد فرد سر جلسه آزمون خواهد شد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.