پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۸:۳۲
کد مطلب: 31462
۰

اعلام آمادگی برخی دانشگاه‌های آمریکا برای گسترش تعاملات علمی با دانشگاه شریف

اعلام آمادگی برخی دانشگاه‌های آمریکا برای گسترش تعاملات علمی با دانشگاه شریف

 

به گزارش ایسنا، هیئت متشکل از هشت نفر از مسئولان آموزشی و بین‌المللی دانشگاه‌های منتخب ایالات متحده آمریکا از دانشگاه صنعتی شریف دیدار کردند.

 

دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف طی جلسه‌ای که با حضور هیئت امریکایی و جمعی از مسئولین و استادان دانشگاه شریف برگزار شد، به معرفی مختصری از دانشگاه پرداخت.

 

دکتر حسن ظهور، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و مدیر مرکز سیاست گذاری علم وابسته به فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران نیز در مورد خصوصیات دانشگاه‌های آینده و همچنین راهکارهای دانشگاه شریف برای تبدیل شدن به چنین دانشگاهی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

 

همچنین دکتر محمد حسن سعیدی، استاد دانشکده مهندسی مکانیک و معاون آموزشی سابق دانشگاه شریف بحث اهمیت جذب دانشجویان خارجی را مطرح و خاطرنشان کرد: جو دانشگاه شریف به گونه‌ای پیش می‌رود که استقبال مثبتی از دانشجویان خارجی به عمل می‌آید.

 

وی از مهمانان خواست تا تجارب تاثیرگذار خود در زمینه‌ی جذب دانشجویان خارجی را با دانشگاه شریف در میان بگذارند.

 

دکتر آلن ارئیس از موسسه بین المللی آموزش در آمریکا نیز از دید مثبت دانشگاهیان و روشنفکران نسبت به دانشجویان دانشگاه شریف صحبت کرد و ادامه داد: ورود به دانشگاه‌هایی همچون استنفورد، ام آی تی و پرینستون برای خود دانشجویان آمریکایی هم سخت است، اما بین مردم شایع است که یکی از راه‌های ورود به این دانشگاه‌ها آن است که در دوره کارشناسی به دانشگاه شریف برویم، بنابراین ما دوست داریم فرزندانمان در مقاطع کارشناسی در اینجا تحصیل کنند.

 

کلر رگولسکی، نماینده دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی، از پیشرفت این دانشگاه به سوی تحقیق در زمینه‌های بین رشته‌ای خبر داد.

 

در ادامه نماینده‌ی موسسه‌ی بین المللی آموزش (IIE) که موسسه‌ا‌ی تحقیقاتی است و دانشگاه‌های آمریکایی بسیاری در آن عضو هستند نیز آمادگی خود را برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه شریف و آن دانشگاه‌ها اعلام کرد.

 

همچنین، نمایندگان کالج پایتزر و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز اعلام آمادگی خود را جهت گسترش تعاملات علمی با دانشگاه شریف اعلام کردند.

 

بر اساس این گزارش، در پایان جلسه گروه دانشگاه‌های آمریکایی اظهار تمایل کردند که در زمینه‌های تبادل استاد، تبادل دانشجو، فرصت مطالعاتی و اعطای مبالغ پژوهشی با دانشگاه شریف همکاری کنند. مسئولان دانشگاه شریف نیز اظهار کردند که موارد بصورت دقیق بررسی شده و پاسخ ارسال خواهد شد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.