پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۰۶
کد مطلب: 31463
۰

جزئیات برگزاری ترم تابستانی دانشگاه آزاد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری ترم تابستانی گفت: دانشجویان متقاضی ترم تابستان چنانچه بیشتر از 6 واحد نداشته باشند، فقط نصف شهریه ثابت را پرداخت می‌کنند و مبلغ حق‌التدریس برای اعضای هیئت علمی دو برابر محاسبه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکترحسین غریبی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرایط ترم تابستان برای دانشجویان این دانشگاه، گفت: ترم تابستان دانشگاه آزاد اسلامی برای تمام دانشجویان در همه مقاطع ارائه می شود.

وی افزود: در ترم تابستانی دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی مجاز به انتخاب حداکثر تا 10 واحد، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 6 واحد و دانشجویان دوره دکتری مجازند تا 4 واحد را انتخاب کنند.

دکتر غریبی تصریح کرد:‌ البته دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که معدل آنها بالاتر از نمره 17 باشد، می توانند حداکثر 12 واحد درسی را در ترم تابستان داشته باشند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد درباره شرایط مشروطی ترم تابستان بیان کرد: چنانچه دانشجویان در دوره ترم تابستان مشروط شوند این مشروطیت در شمارش تعداد مشروطی دوره تحصیلشان در نظر گرفته نمی شود.

دکتر غریبی هم چنین درباره شرایط دانشجویان کاردانی و کارشناسی که نیاز به گذراندن واحدهای بیشتر در ترم تابستانی برای فارغ‌التحصیل‌شدن دارند، توضیح داد: دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با گذراندن حداکثر 12 واحد در ترم تابستان دانش آموخته و فارغ‌التحصیل می‌شوند، مجاز به اخذ تمام 12 واحد درسی هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط مذکور شامل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نمی‌شود ادامه داد: بخشنامه ترم تابستان سال 94 دانشگاه آزاد اسلامی طبق همان شرایط سال قبل اجرا میشود و این بخشنامه نیز تغییری نکرده است. همچنین ساعت واحدهای درسی نظری و عملی نیز مانند گذشته است و به همان روش پیشین اجرا خواهد شد.

نحوه محاسبه شهریه ثابت و متغیر در ترم تابستانی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد درباره میزان شهریه ترم تابستان افزود: دانشجویانی که حداکثر تا 6 واحد درسی را انتخاب می کنند تنها نصف شهریه ثابت و افرادی که بیش از 6 واحد تا حداکثر 12 واحد را اخذ مینمایند باید دو سوم شهریه ثابت را پرداخت کنند اما درخصوص شهریه متغیر که مربوط به واحدها است، برای تمام دانشجویانی که متقاضی حضور در ترم تابستانی هستند، شهریه هر واحد به صورت کامل محاسبه می شود.

به گفته وی، میزان حق التدریس در ترم تابستانی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد دو برابر محاسبه می‌شود.

دکتر حسین غریبی همچنین به میزان حق التدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ترم تابستان اشاره کرد و گفت: اعضای هیئت علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو، به تعداد ساعات تدریس، معادل دو برابر آموزانه حق التدریس خود را نسبت به نیمسال اول و دوم دریافت می کنند.

وی در این باره تصریح کرد: اعضای هیئت علمی که در نیمسال اول و دوم کمبود ساعت تدریس داشتند می توانند به همان میزان در ترم تابستان تدریس و سقف موظفی خود را پر کنند و اگر ساعات تدریسشان در ترم تابستان از سقف میزان کمبود آنها بیشتر شد، ساعات اضافی طبق بخشنامه دو برابر محاسبه می شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر غریبی در پایان خاطرنشان کرد: مدت ترم تابستان برای دانشجویان متقاضی 8 هفته است که از اول تیرماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. از اول شهریور تا دهم این ماه نیز برای زمان برگزاری امتحانات در نظر گرفته شده است.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟