سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۳
کد مطلب: 31518
۰
یک استادیار دانشگاه هنر اصفهان:

دسته‌بندی دانش‌آموزان، صادرات تیزهوشان را بدنبال دارد

 

به گزارش ایسنا، محمدرضا ثقفی امروز (سه‌شنبه) در اختتامیه همایش ملی بهره‌وری فضا و تجهیزات در آموزش‌وپرورش با اشاره به تعریف واژه بهره‌وری اظهار کرد: بهترین تعریف برای بهره‌وری کارایی به اضافه اثربخشی است.

 

وی افزود: در رویکرد بهره‌وری در آموزش نیاز به تغییر ویژه و نگرش مدیران، در رویکرد بهره‌وری در فضای آموزشی نیاز به اصلاح در نوسازی و بهسازی و در رویکرد بهره‌وری در مدیریت نیاز به برنامه‌ریزی و اعمال بازخورد عملکردها وجود دارد.

 

استادیار دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه بدون علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به کتاب و کتابخانه اتفاق خاصی در نظام آموزشی نمی‌افتد، گفت: علاوه بر این بدون انجام فعالیت‌های پژوهشی در مدارس می‌توان انتظار حل مسائل جامعه را از دانش‌آموزان ممتاز و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها داشته باشیم.

 

ثقفی اضافه کرد: بهره‌وری نظام آموزشی را نباید با تعداد مدال‌هایی که از المپیادهای بین‌المللی کسب می‌شود، سنجید.

 

وی ادامه داد: متأسفانه دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان و عادی دسته‌بندی می‌شوند و در نتیجه آن صادرات بلاعوض دانش‌آموزان تیزهوش به کشورهای توسعه یافته اتفاق می‌افتد، اما توجهی به دانش‌آموزان متوسط نمی‌شود.

 

استادیار دانشگاه هنر اصفهان افزود: امروز نیاز نیست معلمان منبع اطلاعات باشند و اهمیت ندارد چراکه با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می‌توان به اطلاعات دست یافت. معلم باید خودش را با دانش‌آموز وفق دهد و او را درک کند و در این صورت است که بهبود بهره‌وری حاصل خواهد شد.

 

ثقفی به بهره‌وری در فضای آموزشی اشاره و تأکید کرد: با نگاه نقادانه به وضعیت امروز فضاهای آموزشی می‌توان راه درست آینده را انتخاب کرد و جهت بهبود فضاهای آموزشی کشور گام برداشت.

 

وی به مدیریت و بهره‌وری اشاره کرد و گفت: در این راستا نیاز به یک نظام هماهنگ و یکپارچه برای آموزش‌وپرورش وجود دارد.

 

استادیار دانشگاه هنر اصفهان در پایان اظهار کرد: می‌توان بهره‌وری را از کلاس درس، مدرسه و محله خودمان شروع کنیم و منتظر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بالادستی نباشیم.

 

هم‌چنین مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید در هموارتر کردن راه آموزش و پرورش از این فعالیت‌های علمی استفاده کنیم.

 

محمدحسن قائدی‌ها با بیان اینکه جنب و جوش زیادی در این همایش وجود داشته است، اظهار کرد: جامعه فرهنگی کشور، تشنه برگزاری چنین همایش‌هایی است تا بتواند نظرات ارزشمند خود را ارائه دهد و آموزش و پروش هم باید در هموارتر کردن راه آموزش و پرورش از این فعالیت‌های علمی استفاده کنیم.

 

وی افزود: اجرای اینگونه برنامه‌ها سختی‌های خاص خود را دارد و برگزاری این همایش حاصل تلاش بیش از 100 جلسه در کمیته‌های علمی، اجرایی و پشتیبانی و تأمین منابع بوده است.

 

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با تشکر از دست اندرکاران برگزاری همایش ملی بهره‌وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش، گفت: انتقادات و پیشنهاداتی نیز از طرف شرکت کنندگان همایش دریافت شده و امیدواریم با به کارگیری این پیشنهادات و انتقادات در جهت بهبود برنامه های آتی حرکت کنیم.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو