پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۸:۰۶
کد مطلب: 31526
۰
شایعترین سرطان زنان

نقش جراحی عمومی در تروما

به گزارش مهر، دکتر بهزاد رحمانی از برگزاری دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در مرداد ماه سال جاری خبر داد و افزود: دو رویکرد اساسی کنگره امسال "مدیریت جراحی در بحران و تروما " و همچنین "مدیریت در بیماری های پستان، دیروز، امروز و فردا" خواهند بود و در این راستا بالاترین امتیاز بازآموزی مدون و مداوم، برای شرکت کنندگان گروه های هدف لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی با موضوعاتی چون کاربرد لیزر در جراحی، جراحی های سرپایی، کاشت مو با دستگاه Fat transfer surgery، Thread face lift نیز تدارک دیده شده است، گفت: برای گروههای هدف از جمله زنان، جراحی عمومی، جراحی قفسه صدری، بیهوشی، طب کار، جراحی اطفال، جراحی قلب، اورولوژی، طب اورژانس، رادیولوژی و داخلی برنامه مداوم با حداکثر امتیاز ۱۸ خواهیم داشت.

رحمانی در خصوص ضرورت مدیریت بیماری های پستان تصریح کرد: بیماری های پستان بعد از پوست، شایع ترین سرطان محسوب شده و بر اساس آمار جهانی از هر چهار زن، یک نفر به آن مبتلا می شود.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران افزود: اگرچه متاسفانه سن ابتلا به این بیماری پایین آمده است ولی خوشبختانه به موازات آن با افزایش فراگیری روش های پیشگیری و تشخیص مواجه هستیم و خوشبختانه زنان مبتلا زودتر به پزشک مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه شاید حدود ۱۵ سال پیش، زنان در مراحل پیشرفته بیماری به پزشک مراجعه می کردند که دیگر چندان کاری از کسی ساخته نبود، عنوان کرد: اکنون مدت هاست که کمتر شاهد موارد پیشرفته هستیم و مراجعات زودهنگام به درمان سرطان کمک می کند.

رحمانی همچنین به نقش جراحی عمومی در تروما اشاره کرد و گفت: جراحی عمومی، چند وجهی است و در زمان جنگ بیشترین کاربرد را داشت. در حال حاضر زمان آن فرارسیده است که یک بار دیگر نقش جراحان عمومی را در بحران ها نظیر جنگ، زلزله و بلایای آسمانی مرور کنیم.

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران ادامه داد: در زمان بحران، حجم ضایعات وارده متعدد و متکثر است و پزشکی می تواند کارآمد باشد که بتواند بیماری های مختلف را اداره کند. به عبارتی یک جراح عمومی بايد از قفسه صدری، قلب و کلیه گرفته تا سیستم گوارشی و ... اطلاعات اداره یک بیمار اورژانسی را داشته باشد.

دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از ۲۱ تا ۲۳ مرداد ماه در محل سالن همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...