چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۶
کد مطلب: 31660
۰

مانکن‌پروری به چه قیمتی؟!

مانکن‌پروری به چه قیمتی؟!

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و از سوی دیگر گسترش معضل فرزندسالاری، ‌کم‌تحرکی‌های مزمن و راحت‌طلب شدن افراد و همچنین رخنه کردن مدرنیته به زندگی ما، با افزایش آمار چاقی و به طبع بهم خوردن تناسب اندام مواجه شده‌ایم و حالا خیلی از افراد جامعه در اندیشه داشتن استیلی زیبا و خوش‌فرم هستند اما به چه قیمتی؟!

 

خبرهای زیادی در رابطه با فروش مواد نیروزا و غیرقانونی برای لاغری و ایجادکننده عضله، ‌فروش موادمخدر و حتی ‌گاهی اعمال منافی عفت و به خطر افتادن آبروی ورزشکاران، ‌در سطح کشور شنیده می‌شود آن هم به بهانه رفتن به باشگاه‌های ورزشی!

 

با هرگونه مفاسد اخلاقی در باشگاه‌ها برخورد قانونی می‌شود

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر با تأکید بر اینکه باشگاه‌های ورزشی باید بخشی از بستر امنیتی شهر باشند، اظهار کرد: با بروز هر گونه مفاسد و انحرافات اخلاقی شدیداً برخورد می‌شود.

 

محمدقاسم عبدلی با اشاره به اینکه مدیران باشگاه‌ها معتمدین حوزه ورزش هستند، به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به آنکه در جامعه کنونی به علت بی‌تحرکی جسم افراد در معرض تهدید است بنابراین خانواده‌ها فرزندان خود را به باشگاه‌ها می‌سپارند، از این رو باشگاه‌های ورزشی باید در جایگاهی برای تربیت روحی و جسمی افراد عمل کنند.

 

وی ادامه داد: مدیران باشگاه‌ها، آبرو و سرمایه ورزشی ملایر به شمار می‌روند و حفظ و تقویت این سرمایه و نیروی انسانی در حوزه ورزش یکی از اولویت‌های مسئولان شهرستان است.

 

عبدلی تصریح کرد: نگاه ما به مدیران باشگاه‌ها همچون قشر فرهنگی جامعه بوده چرا که تربیت و پرورش جسمی و روحی جوانان و نوجوانان در این کلاس‌ها رقم می‌خورد.

 

وی با اشاره به جایگاه نخبگان ورزشی در سطح کشور و عرصه‌های بین‌المللی، گفت: باید برای حفظ شأن و حرمت ورزشکاران حفاظ‌های امنیتی در باشگاه‌ها طراحی شود.

 

عبدلی نسبت به اقدامات دشمنان در راستای ایجاد فساد اخلاقی در فضاهای مجازی و روزنامه‌های زرد ورزشی هشدار داد و افزود: الگوی ما در حوزه پهلوانی، امیرالمومنین(ع) است که باید در زمینه ترویج منش آن حضرت اقدامات فراوانی انجام شود.

 

معاون فرماندار ملایر با بیان اینکه باشگاه‌ها موظفند طبق آئین‌نامه اجرائی عمل کنند، خاطرنشان کرد: باید اعتماد مردم را نسبت به باشگاه‌های ورزشی بالا ببریم تا قشر متوسط جامعه نیز با فراغ بال به ورزش بپردازند.

 

وی‌ بر لزوم حفظ حرمت و شأن افراد، پرهیز از بذله‌گویی‌ها و شوخی‌های غیراخلاقی و مستهجن، جلوگیری از رواج بی‌عفتی و بی‌حجابی در باشگاه‌های زنانه و مردانه تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروزه «بدنسازی» مقدمه اشاعه برخی مفاسد اخلاقی در سطح جامعه شده است.

 

مراقب رواج فرقه‌های خرافی در باشگاه‌ها باشید

 

عبدلی نسبت به رواج فرقه‌های خرافی، تصوف و صوفی‌گری، استفاده از انواع موادمخدر، داروهای بدنسازی غیرمجاز و حضور افراد مشکوک و غیرمتعارف در سطح باشگاه‌ها هشدار داد و افزود: موارد مذکور برای ما خط قرمز امنیتی هستند و با باشگاه‌های متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 

وی خواستار بازرسی‌های منظم شبکه بهداشت و درمان و اداره ورزش و جوانان از باشگاه‌های ورزشی شد و ادامه داد: مدیران باشگاه‌ها موظف به رعایت مسائل بهداشتی و سم‌زدایی و جلوگیری از ورود افراد مذکور در سطح این مکان‌ها هستند.

 

عبدلی ‌اظهار کرد: باید در زمینه ترویج روحیه پهلوانی و عفاف و حجاب، در سطح باشگاه‌ها اقدامات جدی صورت گیرد و در این راستا می‌توان از نصب احادیث موضوعی، پخش قرآن و برپایی نماز برای ایجاد یک فضای معنوی مناسب بهره برد.

 

تأثیر باشگاه‌های ورزشی بر روح و جسم افراد

 

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان 26 باشگاه شامل شش باشگاه مختص بانوان، 13 باشگاه مشترک ( یک روز درمیان برای آقایان و خانم‌ها) و هفت باشگاه مختص آقایان به فعالیت مشغولند.

 

مهدی رضائی با اشاره به نهادینه شدن جایگاه ورزش در خانواده‌ها، افزود: امروزه با تأکیدات مقام معظم رهبری، ورزش از بسیاری از مواد در سطح جامعه سبقت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران باشگاه‌های ورزشی هم‌پای قشر فرهنگی ما برای تربیت روحی و جسمی جامعه تلاش می‌کنند، تأکید کرد: با هرگونه توزیع موادمخدر، ورود افراد مشکوک و خال‌کوبی و انجام تبلیغات انتخاباتی در این مکان‌ها برخورد قانونی می‌شود.

 

رضایی ‌با بیان اینکه مدیران باشگاه‌ها باید برای ایجاد یک فضای معنوی مناسب تلاش کنند،‌ یادآور شد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف خارج از حدود مقررات و قوانین موجود، باشگاه‌ها پلمپ خواهند شد.

 

عوارض جانبی استفاده از مکمل‌های غذایی

 

یک متخصص داخلی هشدار داد: فردی که مواد مکمل‌های غذایی را تجویز می‌کند حتماً باید متخصص و پزشک باشد چراکه در هر فردی ممکن است عوارض ویژه خود را داشته باشد.

 

دکتر محمد توکلی به خبرنگار ایسنا گفت: مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی سبب می‌شود افراد برای درمان از جیب خود چندین برابر هزینه کنند و حتی در مواردی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کبد،‌ طحال و‌ معده افراد وارد کرده و مرگ را به همراه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در صورتی‌که یک مربی ورزشی مصرف کراتین را برای ورزشکاری توصیه می‌کند، فرد ورزشکار باید با تائید پزشک، آن محصول را براساس نحوه استفاده‌ای که پزشک‌اش گفته است، مصرف کند.

 

وی با بیان اینکه مواد مکمل در داروخانه‌ها زیرنظر متخصصان بوده و از نظر تاریخ مصرف تحت بازرسی است، افزود: در صورتی‌که مواد مکمل دارای تائید وزارت بهداشت نیز باشد باز هم حق خرید و فروش آن‌ها در باشگاه‌های ورزشی وجود ندارد.

 

توکلی‌ ادامه داد: متأسفانه بسیاری از ورزشکاران پس از نخستین جلسات حضور در باشگاه‌های ورزشی اقدام به خرید مکمل‌های ورزشی می‌کنند این درحالیست که در خصوص کارکرد این محصولات و عوارض جانبی آن‌ها هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارند.

 

به گزارش ایسنا، باید اذعان کرد فرهنگ‌سازی در راستای ورزش‌های همگانی،‌ ایجاد امنیت در سطح باشگاه‌ها، ‌نظارت دقیق و مستمر ارگان‌های مربوطه بر نحوه عمکرد این اماکن و دادن مجوز به افراد متعهد،‌ متخصص و اخلاق‌مدار سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی، ‌فرهنگی و بهداشتی در حوزه باشگاه‌های ورزشی می‌شود.

 

آنچه مسلم است این که با توجه به افزایش نیاز جامعه امروز به امر ورزش، ‌باشگاه‌ها باید با عملکرد مطلوب خود بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند.

 

گزارش از مهناز روزبهانی خبرنگار ایسنا، منطقه همدان

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟