يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - 22 May 2022
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۵
کد مطلب: 31733
۰

روش‌هاي آسان کاهش استرس

روش‌هاي آسان کاهش استرس
به نقل از سایت »Readers digest« بدن ما طوری طراحی شده است که پس از وارد شدن یک شوک آرام می گیرد اما زندگي کردن در دنیای مدرن، مانع آرامش ما می شود. در ادامه مطلب به چند روش موثر و کم هزینه برای کاهش استرس اشاره می کنیم:

-
دست‌ها را با آب ولرم بشوييد

آب ولرم بلافاصله باعث تحريک مکانيزم آرام کننده بدن مي‌شود. قرار دادن هر قسمت از بدن داخل آب ولرم، باعث درگير شدن سيستم عصبي مي‌شود. شستن دست‌ها مي‌تواند باعث آرام شدن فرد شود.
-
-

 

زمزمه کردن شعر

معمولاً افراد شاد شعري را زمزمه مي‌کنند. اين کار مي‌تواند تأثير مثبتي روي فشار خون بگذارد زيرا فشار خون در واکنش به استرس افزايش مي‌يابد و آواز خواندن مي‌تواند به کاهش استرس کمک کند.

 

شکلک در آوردن

سفت شدن فک، سردرد و دندان قروچه از نشانه هاي استرس است. اين نشانه ها براي مدت‌ها با فرد باقي مي‌ماند به همين دليل در کلاس‌هاي يوگا از طريق شکلک درآوردن، استرس را کنترل مي‌کنند.

 

سالاد بخوريد

‏کاهو داراي ماده شيميايي است که براي درمان بي‌خوابي مفيد است. واکنش استرس مي‌تواند فرد را به مصرف زياد شيريني‌، کربوهيدرات‌هاي تصفيه شده و هله هوله‌هاي چرب ترغيب کند. اما سالاد خاصيت آرام بخش دارد. در ساقه کاهو ماده‌اي به نام لاکتوکاريوم (Lactucarium) يا «ترياک کاهو» وجود دارد که خاصيت تسکين دهندگي آن به کاهش استرس کمک مي کند. افزودن چربي‌هاي سالم و منابع پروتئين (ماهي، پنير گوسفندي، مغز ميوه) مي‌تواند توانايي تحمل استرس را افزايش دهد. در حالي که مصرف شيريني و کربوهيدرات‌ها توانايي بدن را در مواجهه با استرس کاهش مي‌دهد.

 

ماساژ صورت

ماساژ صورت مي‌تواند باعث آرامش عضلات سفت شده شود. زماني که فرد دچار استرس مي‌شود، فک‌ها روي هم فشرده مي‌شود. فک براي افزايش جريان خون به مغز و آماده کردن ما براي واکنش‌هاي سريع، عکس‌العمل نشان مي‌دهد.

 

خوردن کرفس

کرفس داراي ماده شيميايي آرام بخشي است که استرس را کاهش مي‌دهد. جويدن کرفس به کاهش ميزان کورتيزول کمک مي‌کند.استرس باعث مي‌شود فرد پرخوري کند اما با خوردن کرفس ماده شيميايي آرام کننده به نام «آپيجنين» ترشح مي‌شود که براي تسکين و آرامش بدن مفيد است.

 

کفش‌ها را از پا دربياوريد

قرار گرفتن پاها به مدت طولاني در کفش، مانع گردش درست خون مي‌شود و روي سيستم عضلاني اسکلتي پا تأثير مي‌گذارد، در نتيجه استرس بدن افزايش مي‌يابد. درآوردن کفش از پا و تکان دادن انگشتان پا نوعي فعاليت عضلاني به حساب مي‌آيد و استرس را برطرف مي‌کند. پس هر چند وقت يک بار، کفش‌ها را از پا دربياوريد.

-
مترجم : عليرضا
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرخهٔ پُرخوری‌های هیجانی را بشناسید
روانشناسی انتقام
آشنایی با گروه درمانی و مزایای آن
گربه‌های هم‌خانه یکدیگر را به نام می‌شناسند!
چرا نداشتن شریک زندگی باعث قضاوت زودهنگام مردم می‌شود؟!
۱۰ توصیه برای مقابله با عصبانیت
بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت روان
۱۷ مهارت ضروری که بچه‌ها باید یاد بگیرند
علائم شخصیت ضد اجتماعی
.افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در اینستاگرام پست می‌گذارند
در هر خودکشی شش نفر به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرند
۴‌ روان‌زخمِ کودکی و پیامدهای بی‌شمارش
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.