سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۶
کد مطلب: 31750
۰

پزشکی که قانون را زیرپا گذاشته است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مقوله تخلفات پزشکی یکی از مباحث پرچالشی است که نه تنها بیماران، بلکه برخی پزشکان متعهد نیز از روند آن راضی نیستند.
 
امروزه در جامعه شاهد فعالیت برخی از پزشکان هستیم با اینکه به دلیل تخلفات پزشکی ازطبابت محروم شده‌اند اما همچنان به طبابت می‌پردازند. طی تحقیقات انجام شده توسط خبرنگار باشگاه خبرنگاران از وزارت بهداشت یکی از پزشکان معروف که در حوزه طب سنتی فعالیت می‌کند  با وجود حکم قاضی مبنی بر تعلیق 3 ماهه از محکومیت بدون هیچ نوع محدودیتی با خیالی آسوده به طبابت مشغول است و مطبش روز به روز شلوغ‌تر می‌شود.
 
بر اساس این گزارش یکی از اتهامات این پزشک نشر اخاذی گمراه کننده است به عنون مثال این پزشک به ترویج مصرف نمک‌ دریا برای تشنگی، دیابت و بسیاری از بیماریهای دیگر پرداخته است. همچنین برای درمان بیماران مبتلا به کم خونی آب آهن‌دار تجویز می‌کند تمام این توصیه‌ها در حال سوق دادن مردم به سمت سالیان دور است.
 
حدود سی سال گذشته به دلیل کمبود "ید" افزایش ابتلا به گواتر و تولد نوزادان دچار عقب‌ ماندگی در کشور بیداد می‌کرد مسئولین وقت وزارت بهداشت با پیگیری این موضوع و تلاش‌های گسترده، نمک‌های مصرفی را ید‌دار کردند، به طوری که در حال حاضر میزان گواتر در برخی از مناطق از 70 درصد به 5 درصد (در فاصله زمانی 1368 تا 1394) کاهش یافته است.
 
حالا امروز این پزشک متخلف با بی‌رحمی تمام از تلاشهای صورت گرفته در این چند سال برای مبارزه با گواتر مدعی شده که مصرف نمک یددار فقط برای افراد عارضه دارد.
 
دکتر عزیزی رییس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص اظهارات این پزشک گفت: نمک یددار از نظر سازمان جهانی بهداشت کاملا بی‌ضرر بوده و مورد تایید است همچنین این نمک قابلیت این را داشته که در طی بیست و چند سال گذشته از بروز حدود 22 میلیون گواتر جلوگیری کند و 60 میلیون ضریب هوشی را برای کودکان این مملکت فراهم آورد. اگر قرار باشد افراد به مصرف نمک دریا و یا نمک‌های تایید نشده روی بیاورند قطعا گواتر مجددا برخواهد گشت و موجب کاهش ضریب هوشی کودکان خواهد شد.
 
نظر وزارت بهداشت از مصرف این نمک‌ها چیست؟
 
برهمین اساس وزارت بهداشت اعلام می‌کند: نمک‌های دریا به هیچ عنوان مصرف خوراکی ندارند چرا که حاوی ید کافی نبوده و سرشار از مقدار زیادی ناخالصی‌ فلزات سنگین و آلودگی های متعدد می‌باشد که همین مواد می‌توانند ابتلا به سرطان‌های مختلف و سنگ کلیه را افزایش دهند بنابراین نباید به هیچ عنوان جایگزین نمک‌های یددار شوند. همچنین باید گفت: که از وزارت بهداشت هیچ گونه پروانه ساختی ندارند.
 
حسین میردهقان مسئول نظارت بر درمان وزارت بهداشت با اشاره به تخلفات و شکایت‌های متعدد عنوان کرد: تا‌کنون تخلفات متعددی از جمله تبلیغات گمراه کننده و انتشارات مقالات گمراه کننده در خصوص این پزشک اعلام شده که با حکم دادگاه رسیدگی به جرایم پزشکی فعالیت پزشکی این پزشک در استان تهران متوقف شده است و حق فعالیت ندارد.
 
حالا در کشمکش بین وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علوم پزشکی باید دید آخر متولی نظارت برعهده چه کسی خواهد بود تا این طور با سلامت مردم بازی نشود.
 
 
گزارش از الهام رضایی
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو