کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض مدیران گروههای آموزشی روانشناسی به یک مصوبه دولت

8 تير 1394 ساعت 16:08

مدیران گروههای آموزشی روانشناسی و روسای دانشکده های روانشناسی دانشگاههای کشور عصر روز گذشته در جلسه ای در دانشگاه شهید بهشتی نسبت به یک مصوبه دولت اعتراض کردند.


به گزارش ميگنا، دکتر فرشاد بهاری - استاد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و عضو کمیته پیگیری مطالبات اساتید روانشناسی در گفتگو با مهر با اعلام این خبر گفت: پیرو مصوبه اخیر هیأت وزیران درباره واگذاری خدمات رواندرمانی به روانپزشکان، مدیران گروههای آموزشی روانشناسی، اساتید این رشته و روسای دانشکده های روانشناسی از سراسری کشور عصر روز گذشته در نشستی در دانشگاه شهید بهشتی گرد هم آمدند.

وی افزود: پیش از این نیز در تاریخ ۶ تیرماه نشستی با حضور دانشجویان این رشته در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به مصوبه اخیر هیأت وزیران گفت: این مصوبه بخشی از طرح تحول سلامت محسوب می شود و بر اساس آن خدمات رواندرمانی به روانپزشکان نیز واگذار خواهد شد. همچنین بر اساس این مصوبه مقرر شده است که خدمات رواندرمانی که توسط روانپزشکان ارائه می شود، شامل بیمه شود اما این قانون به خدماتی که روانشناسان ارائه می دهند تسری نیافته است.

وی افزود: این در حالی است که خدمات رواندرمانی به عنوان خدمات غیر پزشکی بهداشت روان مطرح می شود و تا کنون جزء تخصص روانشناسان به شمار می آمده است.

بهاری گفت: از این رو مدیران گروههای آموزشی روانشناسی و روسای دانشکده های روانشناسی در این جلسه به راهکارهایی برای بررسی این موضوع و احقاق حق در زمینه بازگشت خدمات راندرمانی و مشاوره به روانشناسان و هویت بخشی بیشتر به خدمات روانشناسان پرداختند.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد کمیته پیگیری برای مطالبات اساتید و روانشناسان کشور تشکیل شود.


کد مطلب: 31764

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31764/اعتراض-مدیران-گروههای-آموزشی-روانشناسی-یک-مصوبه-دولت

میگنا
  https://www.migna.ir