جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۴
کد مطلب: 31787
۰

طب سنتی و درمان حساسیت ها

آیسان نوراد متخصص طب سنتی پیرامون درمان گیاهی آلرژی گفت: جنبه‌ی بیش‌تر آلرژی که برای عموم مردم شناخته شده است، آلرژی فصلی است که در فصل بهار به دلیل معلق بودن گرده‌ها و آلرژی ها در هوا و ورود آن ها به دستگاه تنفسی و یا تماس پوستی با گلها و درختان ایجاد می‌شود که به آن آلرژی فصلی یا آلرژی بهاره گویند اما بر خلاف تصور عموم؛ آلرژی فصلی در تمام فصول سال ممکن است به وجود آید.
وی ادامه داد:در طب سنتی ایران یا همان طب مکمل امکان بروز آلرژی در افرادی که مزاج گرم دارند یا مزاج آنها در اثر بیماری و یا تغذیه نادرست مزاج کل بدن و یا به طور اختصاصی مزاج مغز آنها به سمت گرمی رفته باشد.
برخی مواد غذایی موجب گرمی مزاج می‌شوند که مهم‌ترین آنها ادویه‌های تند که بوی شدید و مزه‌ی تندی دارند و برخی موادغذایی مثل گوجه فرنگی، بادمجان که هم در طب مکمل و هم در طب مدرن آلرژی زا بودن آن‌ها ذکر شده است.
وی در خصوص درمان گیاهی آلرژی در طب سنتی بیان کرد:‌در طب سنتی فردی که واکنش‌های آلرژیک در او بروز کرده است، ابتدا با شناسایی مزاج فرد و براساس آن با اصلاح مزاج و یا اگر فرد دارای سوء مزاج شده باشد با اصلاح سبک زندگی و عادت‌های غذایی با مواد غذایی متناسب با مزاج فرد و بررسی فعالیت‌های بدنی و حتی نحوه استحمام فرد شروع به درمان آلرژی می‌گردد.
وی ادامه داد:پس از شناسایی مزاج و سبک زندگی فرد مبتلا به آلرژی ، نوبت به استفاده از داروهای گیاهی و در قدم آخر پاکسازی و حجامت در درمان آلرژی خواهد بود.
در درمان آلرژی و یا حتی زمانی که فرد واکنش های آلرژیک را خود مشاهده نمود، می‌توان از گیاهان با طبع خشک به صورت شربت، عرق و یا دم کرده استفاده کرد.
به طور مثال استفاده از شربت‌های خاکشیر و نارنج، آب زرشک، آبغوره، شربت آب لیمو، و دم کرده کاسنی و یا عرق‌ آن توصیه می‌گردد.
پس از این مرحله‌ها و درمان‌ با گیاهان درصورت نیاز حجامت آلرژی انجام می‌گیرد. وی در انتها توصیه کرد: در مورد مصرف گیاهان دارویی جهت تعریق نوع گیاه متناسب با مزاج فرد و مقدار دلخواه مصرف‌ آن مراجعه به افراد متخصص الزامی است.
زیرا استفاده خودسرانه گیاهان دارویی بر خلاق تعرفه عموم مردم که داروهای گیاهی ضرری ندارد دارای عوارض و تداخلات شدید می‌باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند