کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مادران موبایل به دست دهه نود!

گزارش از: نازنین روزبهانی , 13 تير 1394 ساعت 23:17

مادرانی که تمام وقت در دنیای مجازی سرگرمند مدیون آینده نامعلوم وشخصیت متزلزل بچه های خود هستند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران،استفاده از اپلیکیشن های فضای مجازی مانند تلگرام ، وایبر، لاین و ... این روزها دیگر پیر و جوان نمی شناسد و تقریبا هرکسی که تلفن هوشمند دارد و عضو یک یا دو گروه هم هست. اما آنچه که این روزها بیشتر توجه را جلب کرده حضور زنان در گروه‌هایی برای آموزش و خرید و فروش است. در این مسیر کودکان خردسال نیز به نوعی قربانی وقت نداشتن و بی اهمیتی مادران خود می شوند.

درست همان زمانی که نیاز به گذاشتن وقت و سرگرم شدن دارند چشمهایشان باید به مادری مشغول در دنیای مجازی عادت کند. معصومه حاتمی روانشناس کودک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس فضای مجازی گفت: دنیای مجازی علاوه بر فواید،آسیب های خاص خود را نیز دارد که معمولا این آسیب ها نادیده گرفته می شوند.

در زمان نه خیلی قدیم حدود یک دهه پیش یک سفر کوله باری از تجربه برای خانواده ها و فرزندان آنها بود اما اکنون در مسیر سفر هر کدام از اعضا به نوعی مشغول در دنیای مجازی هستند و از زیبایی های واقعی جاده لذت نمی برند. همین طور مادرانی که برای خود دنیایی از گروه های مجازی درست کردند و اینگونه از توجه به کودکان خود جا مانده اند و از این دوران طلایی با بچه ها بودن استفاده نمی کنند و در آینده با دنیایی از حسرت روبرو هستند.

وی با بیان اینکه این بچه ها با آینده ای نه چندان امیدوار کننده روبرو هستند به طوری که احتمال بزه و بیراهه رفتن در آنها زیاد است گفت:مادران می توانند از فرصت هایی که فرزندانشان مشغول دیدن برنامه مناسب هستند و یا ساعات خواب کودکان و به طور کلی هر زمانی که نیازی به حضور روحی مادر ندارند در دنیای مجازی سیر کرد.

وی با ذکر یک مثال موضوع به توضیح این موضوع پرداخت و گفت: مادری که شبانه روز در حال بزرگ کردن یک بچه مجازی است (بازی پوو و امثالهم) و از دنیای واقعی فرزندش کناره گرفته نمی تواند ادعا کند من فرزندی بدون اختلالات شخصیتی بزرگ خواهم کرد.
وی در پایان افزود: زمانی که یک کودک واقعی به آغوش، بوسیدن و توجه کردن مادر نیاز دارد باید دنیای مجازی را با تمام جاذبه های آن کنار گذاشت وتمام قد در اختیار بچه ها بود.


کد مطلب: 31863

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31863/مادران-موبایل-دست-دهه-نود

میگنا
  https://www.migna.ir