دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 10 Aug 2020
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۷
کد مطلب: 31901
۱

خداحافظي با درد

خداحافظي با درد

اين درد مي تواند خفيف يا شديد باشد. اگرچه مصرف داروي مسکن، درد را کاهش مي دهد اما با از بين رفتن اثر آن، درد دوباره خود را نشان مي دهد؛ اما جاي نگراني نيست زيرا مي توان با درمان هاي خانگي درد، سفتي و اسپاسم عضله را کاهش داد.
به نقل از سايت «MSN»، اين درمان ها، درد عضلات را تسکين مي دهد.

-

*آب گيلاس: درد عضله را تسکين مي  دهد و آنتي اکسيدان هاي موجود در اين ميوه، کاهش دهنده التهاب است.

*منيزيم: برخي از مواد غذايي غني از منيزيم شامل کدو، کدوتنبل، دانه کتان، دانه کنجد، تخمه آفتاب گردان، بادام هندي، اسفناج و پودر کاکائو است. کمبود يا ميزان کم منيزيم در بدن مي تواند به درد عضله و گرفتگي آن  منجر شود. از ماده غذايي غني از منيزيم استفاده کنيد.

*روغن هاي طبيعي: ماساژ بدن با روغن طبيعي مانند روغن هاي ضد التهابي عمل مي کند و درد را تسکين مي دهد. ماساژ، گردش خون به عضلات را افزايش مي دهد، ايجاد گرما مي کند و مانع از تجمع اسيد لاکتيک مي شود. روغن عضله ها را شل مي کند و درد را کاهش مي دهد. روغن هايي مانند استوقودوس، زنجبيل و نعناع در کاهش درد عضلات موثر است.

* نمک اپسوم يا سولفات منيزيم:  اين ها مواد معدني طبيعي است که التهاب عضله را کاهش مي دهد و باعث تسکين درد مي شود. همچنين درد عضله ناشي از بيماري هاي مزمن مانند فيبر و ميالژيا را کاهش مي دهد. يک يا ۲ پيمانه نمک اپسوم را به آب وان اضافه کنيد و به مدت ۲۰ دقيقه در آن بنشينيد تا درد و گرفتگي عضلات برطرف شود.

*کمپرس سرد: براي کاهش درد عضلات از کمپرس سرد استفاده مي شود. کمپرس سرد، گردش خون را در قسمت دردناک کاهش مي دهد؛ اين امر به کاهش درد و التهاب منجر مي شود.

*کمپرس گرم: براي درمان سفتي عضلات، پيچ خوردگي و اسپاسم عضلات ازکمپرس گرم استفاده مي شود. گرما، درد را رفع مي کند و اسپاسم عضله را کاهش مي دهد.

*حمام هاي متناوب گرم و سرد: اين روش به سرعت درد را تسکين مي دهد. گردش خون را بهبود و درد و ورم را کاهش مي دهد. آب سرد، نقاط دردناک را بي حس مي کند در حالي که حمام گرم عضلات را آرام مي کند و اسپاسم ها را کاهش مي دهد. افزودن روغن هاي طبيعي مانند استوقودوس و اوکاليپتوس و بابونه نيز مي تواند موثر واقع شود.

*سرکه سيب:  درمان موثري براي رفع و تسکين درد عضلات است. يک قاشق غذاخوري از آن را در يک ليوان آب مخلوط و مصرف کنيد.

*فلفل قرمز: يک چهارم تا نصف قاشق چاي خوري فلفل را با يک ليوان روغن زيتون ولرم مخلوط کنيد و به محل درد بماليد.

 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

بازی های کلامی برای کودکان و نوجوانان
تفاوت بین حمله پانیک و حمله اضطرابی
اگر این علائم را دارید، دچار کمبود ویتامین B12 شده‌اید
چرا به روانشناس مان دروغ می‌گوییم؟
طلاق پایان رنج یا آغاز رنج‌ها!
7 اصل واجب در تربیت کودک!
نگرانی با سلامت روانی افراد چه می‌کند؟
بچه‌هایی که همدلی تعامل و گذشت را یاد می‌گیرند
پروتکل بهداشتی برگزاري کنکور ابلاغ شد
افزایش افسردگی با تداوم شرایط کرونا
تولد سالانه ۳هزار نوزاد سندروم داون
تلنگری درباره جوان و جوانی
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.