سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۸
کد مطلب: 31911
۱

پردانشجوترين دانشگاه‌هاي جهان!

پردانشجوترين دانشگاه‌هاي جهان!
شيفتگان تحصيل علم و دانش معمولاً براي ارتقاي سطح دانش خود به دنبال مشهورترين، تخصصي‌ترين، بزرگ‌ترين و خلاصه بهترين دانشگاه‌ها مي‌گردند.
-

ما در اين مطلب مي‌خواهيم شما را با بزرگ‌ترين دانشگاه‌هاي جهان از نظر تعداد دانشجو آشنا کنيم که برخلاف تصور عموم، مختص به قاره آمريکا و اروپا نيستند.
-
-

دانشگاه ملي «ايندرا گاندي» (هندوستان)

اين دانشگاه که به افتخار نخست‌وزير سابق هند خانم «ايندرا گاندي» نام‌گذاري شده، در دهلي نو و در سال 1985 تأسيس شده است. اين دانشگاه در حال حاضر چيزي نزديک به 3 ميليون و 500 هزار دانشجو دارد و با داشتن 40 شعبه در کشورهاي مختلف جهان، عنوان بزرگ‌ترين دانشگاه دنيا را از آن خود کرده است.

دانشگاه «آنادولو» (ترکيه)

اين دانشگاه در سال 1958 ابتدا با عنوان مرکزي براي علوم بازرگاني تأسيس شد و سپس در سال 1982 عنوان دانشگاه «آنادولو» را گرفت. اين دانشگاه با بيش از 2 ميليون دانشجو در حال حاضر دومين دانشگاه بزرگ جهان شده است. يکي از مزاياي اين دانشگاه امکان تحصيل از راه دور است که به دانشجويان کشورهاي مختلف ارائه مي‌دهد.

دانشگاه آزاد اسلامي (ايران)

اين دانشگاه که شعب زيادي در شهرهاي مختلف ايران و حتي بعضي کشورهاي خارجي دارد با نزديک به 2 ميليون دانشجو عنوان سومين دانشگاه بزرگ جهان را از آن خود کرده است. زمين‌هاي اختصاص داده شده به دانشکده‌هاي اين دانشگاه از نظر مساحت، هر يک خود رکورد جديدي را با عنوان بزرگ ترين کسب کرده‌اند.

 

دانشگاه علامه اقبال (پاکستان)

اين دانشگاه که در شهر اسلام‌آباد قرار گرفته است با داشتن يک ميليون و 800 هزار دانشجو يکي از بزرگ‌ترين مؤسسات علمي جهان به شمار مي‌آيد. اين دانشگاه در سال 1974 تأسيس شد و اکنون داراي 30 دپارتمان تخصصي است. اين دانشگاه هم‌چنين اولين دانشگاه Open آسياست که آموزش از راه دور را مد نظر داشته است.

 

دانشگاه ملي (بنگلادش)

اين دانشگاه که در سال 1992 بنا شده، عنوان پنجمين دانشگاه بزرگ جهان را بر اساس تعداد ثبت‌نام‌هاي انجام گرفته به دست آورده است و هم‌اکنون نزديک به يک ميليون دانشجو در آن مشغول به تحصيل هستند. اين دانشگاه در ناحيه «گازيپور» شهر «داکا» واقع شده و سرمايه آن توسط دولت بنگلادش تأمين شده است.

 

دانشگاه پيام نور (ايران)

دانشگاه پيام نور يکي از بزرگ‌ترين دانشگاه‌هاي تحصيل از راه دور ايران است که نزديک به 820 هزار دانشجو دارد و داراي 31 مرکز در استان‌هاي مختلف است و همچنين 485 مرکز تحصيلي در اقصي نقاط ايران دارد. اين دانشگاه ابتدا با هدف ايجاد شرايط ادامه تحصيل براي افراد مشغول به کار تأسيس شد.

 

دانشگاه تربوکا (اندونزي)

واژه «تربوکا» به معناي دانشگاه از راه دور است، اين دانشگاه که در سال 1984 تأسيس شده، داراي 4 دانشکده است و بيش از 640 هزار دانشجو دارد. اين دانشگاه تمامي شهروندان اندونزي را فارغ از سن يا محل زندگي مي‌پذيرد و با ارائه خدمات آموزش از راه دور، تحصيل را براي جوانان اين کشور آسان‌تر کرده است.

 

دانشگاه رام‌کاهينگ (تايلند)

اين دانشگاه که در شهر «بانکوک» قرار گرفته‌به‌افتخار«فو خون رام کاهينگ» شاه سلسله روانگ نام‌گذاري شده است که‌در‌اواخر‌سال1200،کشور وقلمروي پادشاهي سوکوتاي را پايه‌ريزي کرد. اين مرکز آموزشي، با بيش از 525 هزار دانشجوي‌داخلي و خارجي در مقطع ليسانس و بالاتر بزرگ‌ترين دانشگاه تايلند است.

 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی