کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیوه ای نوین برای درمان موثر سرطان

«ایمن درمانی» چیست

18 تير 1394 ساعت 15:30

گروهی از محققان دانشگاه MIT شیوه جدیدی برای درمان مبتلایان به سرطان ارایه کرده اند که به نظر می رسد مؤثرتر از هر درمان دیگری باشد.


به گزارش مهر، در این شیوه جدید دو شاخه سیستم ایمنی در قالب یک ابزار واحد و کارآمد برای نابودی توده های سرطانی به کار گرفته می شوند.

محققان علوم پزشکی به این روش نوین که به آن عنوان «ایمن درمانی سرطان» اطلاق می شود بسیار امیدوارند زیرا آزمایشهای اولیه ای که بر روی موشهای آزمایشگاهی صورت گرفته حکایت از تأثیر قابل توجه این روش بر تومورهای سرطانی دارد.

در تلاشهای قبلی برای درمان انواع تومورهای سرطانی محققان بر آن بودند تا از قدرت بالای سیستم ایمنی بدن برای حمله به تورموها آن هم با تکیه بر دو استراتژی مختلف استفاده کنند: تحریک سلول های T برای حمله به سلولهای سرطانی و دیگری حمله به تومورها با استفاده از آنتی بادی ها.

با این حال هیچ یک از این روش ها به تنهایی موفقیت آمیز نبوده است. اما در روش جدیدی که محققان دانشگاه MIT ماساچوست ابداع کرده اند این دو روش با یکدیگر ترکیب شده است. بدین ترتیب آنها توانسته اند به یک مدل جدید اصلاح شده اما کارآمد دست یابند.
هر یک از این دو روش به تنهایی معایب خاص خود را دارند به طوریکه در روش نخست دانشمندان مجبورند سلولهای T را از بدن بیمار جدا کرده و آنها را برای نابودی سلولهای سرطانی دوباره برنامه ریزی کنند که این روشی بسیار سخت و پیجیده است.
در روش دوم نیز آنتی بادی هایی که به سلولهای سرطانی می چسبند تا مانع از تقسیم شدن آنها شوند می توانند به سلولهای سالم نیز آسیب برسانند.
با این حال محققان دانشگاه MIT دریافته اند تلفیق این دو روش اثرگذاری بر تومورهای سرطانی را تا حد زیادی افزایش می دهد.


کد مطلب: 31951

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31951/ایمن-درمانی-چیست

میگنا
  https://www.migna.ir