شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - 28 Jan 2023
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۶
کد مطلب: 32002
۰

اهمیت ورزش شنا در دوران بارداری

حسینی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوع شنا کردن در دوران بارداری اظهار کرد: شنا یکی از مهمترین ورزش‌های اصلی است که اهمیت آن در دوران بارداری بیشتر می‌شود.
زیبایی این ورزش در این است که هیچ فشار و کشش اضافی به بدن تحمیل نمی‌کند و از بدن در برابر وزن محافظت می‌کند.
وی افزود: در 3 ماهه اول بارداری اگر انرژی لازم را دارید، می‌توانید روزانه به مدت 30 دقیقه شنا کنید. شنای صبح گاهی مادران باردار را با احساس تهوع صبح گاهی مقاوم کرده و او را برای بقیه روز شاد و پرانرژی‌تر می‌کند.
این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: در 3 ماهه دوم بارداری با رشد جنین و افزایش سن بارداری نیازی به کم کردن مدت شنا نیست و به تغییر برنامه شنا هم نیازی نیست.
در 3 ماهه سوم بارداری آب از مفاصل و تاندون‌ها در هنگام ورزش حمایت می‌کند و از صدمات احتمالی نیز پیش‌گیری می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در هنگام شنا کردن بهتر است هر 20 دقیقه 235 میلی لیتر آب به بدن برسد. توصیه می‌شود در 3 ماهه دوم بارداری تا 3 ماه سوم از مایوهای مخصوص بارداری استفاده شود.
پس از انجام تمرینات شنا بهتر است چند دقیقه ای را صرف روش‌های آرام سازی کنید
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

عملکرد نورون‌های آینه‌ای در زندگی  
درمان وابستگی شدید کودک به مادر
چگونگی مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی
چرا باید عزت نفس داشته باشیم؟
۵ اشتباه والدین در برخورد با نوجوانان
روانشناسی تئوری‌ توطئه: قلدری، قدرت و کنترل
بی‌خوابی می‌تواند به آرامی شما را بکشد!
فانتوسمی یا توهم بویایی چیست و چه علائمی دارد؟
اختلالی که زمینه ساز افکار خودکشی می‌شود!
خودشیفتگی نقابی پوچ
تیکه انداختن‌های زن شوهری
لکنت زبان چرا به وجود می‌آید و چگونه بهبود می‌‌یابد؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.