کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیوع سرطان های سروگردن در ایران!

22 تير 1394 ساعت 12:31

رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان لقمان، با اشاره به شیوع سرطان های سر و گردن در کشور،گفت: افزایش سن، آلودگی هوا، نور آفتاب، تغذیه نادرست و ضعف سیستم ایمنی بدن از جمله عوامل شیوع این سرطان ها هستند.


به گزارش مهر، دکتر مهدی خواجوی ضمن ارائه توضیحات کاملی در خصوص نخستین سمینار دو روزه تومورهای سر و گردن که اول مرداد ماه در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود گفت: از امسال سلسله سمینارهایی با موضوع تومورهای سر و گردن کلید می خورد. وی افزود: تشریح علل و عوامل ابتلا به تومورهای ناحیه سروگردن، نحوه تشخیص و معرفی راهکارهای درمان اعم از روش های جراحی و غیر جراحی در این گفتمان های علمی مدنظر هستند.

رئیس نخستین سمینار تومورهای سر و گردن با بیان اینکه قصد داریم در هر سمینار، دو تومور اصلی را مورد توجه قرار دهیم گفت: امسال سرطان های غدد بزاقی و تیروئید محورهای اصلی سمینار هستند. به همین ترتیب در سال های آتی سرطان های دیگر دنبال می شوند.

خواجوی ادامه داد: تومورهای سر و گردن انواع مختلف بسیاری دارند که از سرطان پوست، چشم، حفره دهان، زبان و غدد لنفاوی گرفته تا سرطان غده تیروئید، حلق و حنجره را شامل می شود. به طور کلی هر بافتی در سر و گردن می تواند درگیر تومورهای سرطانی بشود.

وی با اشاره به شیوع سرطان های سر و گردن در کشور اظهار کرد: این موضوع به عوامل مختلفی باز می گردد که افزایش سن یکی از آنهاست. جامعه ما به سمت سالمند شدن حرکت می کند و به هر میزان که سن بالاتر می رود، بیماری های بیشتری در فرد بروز پیدا می کند.

رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان لقمان افزود: آلودگی هوا و محیط زیست، تابش نورآفتاب و بروز سرطان های پوستی، عادات تغذیه ای نادرست و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن از جمله دیگر عوامل دخیل در بروز و رشد سرطان های سروگردن هستند.

خواجوی با بیان اینکه سیستم ایمنی نقش مهمی در سرکوب سلول های سرطانی دارد گفت: استرس ها، اضطراب ها و نگرانی ها می توانند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و از قدرت دفاعی بدن بکاهند.
وی درمان سرطان ها را تا حد زیادی به میزان پیشرفت بیماری مرتبط دانست و گفت: هرچه سرطان ابتدایی تر بوده و هنوز گسترش پیدا نکرده باشد شانس درمان کامل بالاتر می رود. نخستین سمینار تومورهای سروگردن اول و دوم مرداد ۹۴ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود.


کد مطلب: 32023

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32023/شیوع-سرطان-های-سروگردن-ایران

میگنا
  https://www.migna.ir