پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۰
کد مطلب: 32094
۰
یافته محققان استرالیایی؛

پروتئین عامل ایمنی بدن کشف شد

پروتئین عامل ایمنی بدن کشف شد
به گزارش مهر، سيستم ایمنی حفاظت از بدن در مقابل بيماری هايی مانند آرتريت، عفونت های باکتريايی یا ويروسی را بر عهده دارد. در نتیجه بایستی به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت تا بتواند در مواجه با انواع ویروس ها یا بیماری ها عملکرد بهتری داشته باشد. محققان استرالیایی موسسه Walter and Eliza Hall موفق به کشف پروتئینی شده اند که به سلول های پلاسما اجازه می دهد در معرض عامل بیماری زا قرار گرفته و به افزایش ایمنی بدن کمک کنند.

محققان استرالیایی معتقدند، کشف این پروتئین و عملکرد آن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها شود. پروتئین کشف شده« Myb » نام گرفته است. این پروتئین به سلول های پلاسما اجازه می دهد تا درون مغز استخوان حرکت کنند. سلول های پلاسما در مغز استخوان، آنتی بادی هایی تولید می کنند که ایمنی طولانی تری را در برابر عفونت ها ایجاد می کند.

«کیم گود جاکوبسون»، سرپرست این پروژه می گوید: «زمانی که سلول پلاسما تحریک شده و پروتئین Mybتولید کند، سلول های پلاسما به درون مغز استخوان مهاجرت می کنند. این موضوع در حالی است که سلول های پلاسما در فرآیند واکنش ایمنی در ساختارهای موقتی با نام مراکز رشد در بدن ایجاد می شوند. این مراکز با تقویت عملکرد آنتی بادی ها به تشخیص سریع تر عامل بیماری زا می پردازند. ما در این تحقیقات به دنبال چگونگی و  علت جابه جایی مولکولی در سلول های تحریک شده و همینطور تولید پروتئین Myb هستیم تا بتوانیم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله در برابر عفونت یا بیماری ها ترغیب کنیم.»

نتایج این تحقیقات نشان می دهد، پروتئین Myb برای ایمنی طولانی مدت بدن ضروری است. اما این پروتئین از سلول های پلاسمایی استفاده می کند که کیفیت بالایی داشته تا بتوانند به درون سلول های مغز استخوان حرکت کرده و بدن را در برابر انواع عفونت ها بیمه کنند. اما این پروتئین چرا برخی از سلول های پلاسمایی را نشانه دار می کند تا به درون مغز استخوان بفرستد، سوالی است که هنوز پاسخی برای آن ارائه نشده و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...