جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۴:۵۶
کد مطلب: 3210
۰

طلاق عاطفی زنان شاغل سه برابر زنان خانه‌دار است

یک استاد دانشگاه با اشاره به افزایش طلاق در میان کارمندان زن گفت: آمار طلاق عاطفی در بین خانمهای شاغلان سه برابر زنان خانه دار است.
مجید ابهری در گفتگو با  مهر با بیان اینکه طلاق در میان خانمهای کارمند دو برابر خانمهای خانه دار است گفت: بر اساس پژوهشهای انجام شده در مرکز آسیب شناسی اجتماعی بنیاد بررسیهای علوم رفتاری ،از نیمه دوم سال 88 تا پایان سال 89 در میان دو هزار 794 زوج که از یکدیگر جدا شده اند بیش از 85 درصد آنها زنانشان شاغل بوده اند. وی با اشاره به اینکه سن ازدواج در میان زنان 5 تا 10 سال بیشتر از زنان خانه داراست گفت: خستگی ناشی از کار، دوگانگی وظایف، سنگین بودن بار مسئولیت به ویژه در بین مادران شاغل که علاوه بر وظایف همسری باید نقش مادرانه خود را نیز ایفا کنند بخشی از دلایل جدایی در میان این گونه زنان است. این رفتارشناس از کوتاه بودن ارتباط گفتاری میان فرزندان و شوهران این گروه از خانم ها اشاره کرد و گفت: بهترین روش برای کاهش آمار طلاق در بین بانوان شاغل دورکاری و کمکهای مالی و حمایتی سازمانها و شرکتهای مربوطه و مهمتر از همه کمک و همفکری شوهرانشان به آنان است. این استاد دانشگاه ادامه داد: تداوم زندگی در مورد بانوان شاغل به حمایت خانواده یا همسران مربوط می شود. همچنین زنان و شوهران این خانواده نیاز به آموزش مهارتهای ویژه ای دارند تا سطح توقعات خود را ازهمدیگر کم کنند.    
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!