پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ / ۱۷:۵۳
کد مطلب: 32133
۰

روشی منحصربه فرد در افزایش توانائی مغز با دیدن فیلم های سه بعدی

فیلم های سه بعدی را می توان تکنولوژی نسبتا جدیدی دانست که تاکنون بیشتر به جنبه تفریحی و سرگرم کننده آن توجه شده است ولی مطالعات جدید نشان دهنده فواید شگفت انگیز این تکنولوژی در ادراک محیطی و فعالیت های مغزی است.

پژوهش های جدید نشان می دهد که دیدن تصاویر سه بعدی تاثیر زیادی در افزایش کارائی و توانائی مغز انسان دارد. پژوهشگران بریتانیائی در مطالعات جدید خود دریافتند تماشای فیلم های سه بعدی قدرت ادراک و فهم انسان را افزایش می دهد.

این تیم پژوهشی به سرپرستی دکتر «پاتریک فاگان»، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه گلداسمیت، طی مطالعات خود بر روی افراد داوطلب متوجه شدند که توانائی مغزی افرادی که در طول مدت زمان آزمایش، به تماشای فیلم های سه بعدی می پرداختند، به میزان ۲۳ درصد افزایش یافته است. همچنین مشخص شد که میزان قدرت و سرعت واکنش این افراد نسبت به محرک های محیطی، ۱۱ درصد افزایش داشته و مغز این افراد تا ۲۰ دقیقه پس از تماشای فیلم های سه بعدی، فعالیت بیشتری نسبت به مواقع عادی دارد.

همزمان با این پژوهش ها، تیم تحقیقاتی دیگری به سرپرستی پرفسور «برندان واکر» از لابراتوار تریل در لندن، دریافتند افزایش کارائی مغز افرادی که فیلمی سه بعدی را مشاهده می کنند در مقایسه با افرادی که همان فیلم را در حالت دو بعدی دیده اند، پنج برابر بیشتر است.

در ادامه محققان این مطالعه توصیه می کنند مشاغلی که برای انجام آنها نیاز به تمرکز بیشتر است، مانند ورزش های رزمی، بازیکنان تنیس، جراحان و ... بهتر است پیش از آغاز کار خود، مدتی را به تماشای فیلمی سه بعدی بپردازند تا از این طریق فعالیت های مغزی آنها افزایش پیدا کند.

«فاگان» در رابطه با این موضوع نیز اذعان داشت: «مطالعات اولیه ما نشان می دهد که تماشای فیلم های سه بعدی می تواند روند اختلال حواس و ضعف قدرت مغز در دوران کهنسالی را کاهش دهد.»

در این مطالعات، پژوهشگران به وسیله دستگاه های مشاهده گر مغز، به مطالعه فعالیت های مغزی افراد در حین تماشای فیلم های سه بعدی پرداخته و توانستند تاثیر مستقیم افزایش فعالیت مغزی در هنگام مشاهده فیلم های سه بعدی را نسبت به فیلم های دو بعدی اثبات کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو