شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۸
کد مطلب: 32159
۰

شانس باروری در زنان دچار کمبود ویتامین D کمتر است

دکتر هومن فاطمی، فوق تخصص درمان ناباروری در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر کمبود ویتامین D در بروز ناباروری گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته ویتامین D در بدن زنان در میزان باروری آنها تاثیر بسزایی دارد.
وی افزود: هرچه میزان ویتامین D در فرد کمتر باشد احتمال بروز ناباروری بیشتر می شود و بر اساس همین تحقیقات احتمال بروز کمبود ویتامین D در زنانی که دارای پوست تیره تر بوده و در معرض آفتاب قرار نمی گیرند، بیشتر و شانس بارداری های طبیعی یا به وسیله IVF در این افراد کمتر است.
دکتر فاطمی فاطمی اضافه کرد: علاوه بر این افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند حتی در صورت باردار شدن نیز ریسک سقط جنین در آنها بسیار بالاست و باید این مسئله مورد توجه پزشکان معالج قرار گیرد. این فوق تخصص درمان ناباروری با تاکید بر اینکه مشکل کمبود ویتامین D تنها با مصرف قرص حل نمی شود، افزود: در زمان جذب ویتامین D در بدن مولفه های مختلفی در بارور ساختن فرد تاثیر دارند و بر همین اساس تنها مصرف قرص کمبود ویتامین D را جبران نکند و توصیه می شود افراد برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن خود به جای مصرف قرص بیشتر در معرض نور خورشید قرار گیرند.
دکتر فاطمی فاطمی در ادامه گفت: به عنوان مثال فردی که دچار تومور مغزی است مصرف قرص تنها سردردهای وی را التیام می بخشد و هیچ تاثیری در رفع مشکل ندارد و در خصوص تامین ویتامین D نیز باید جذب ویتامین از طریق آفتاب صورت گیرد.
وی بهترین زمان برای جذب ویتامین D را بین ساعت 10 تا 11 صبح عنوان کرد و گفت: بهتر است در این ساعت فرد به مدت 20 دقیقه 20 درصد پوست خود را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهد و به این ترتیب می تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کند.
این فوق تخصص درمان ناباروری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر درصد بالایی از زنان ایرانی به دلیل اینکه کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند، دچار کمبود ویتامین D هستند و این مسئله نیز یکی از دلایل بروز نازایی است و با رفع آن میتوان تا حدودی از بروز ناباروری و سقط جنین جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند