پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۲
کد مطلب: 32183
۰

ایجاد مراکز ترک اعتیاد کودک و نوجوان

ایجاد مراکز ترک اعتیاد کودک و نوجوان
محسن روشن‌پژوه در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه سال گذشته طی توافقی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد، گفت: مراکز ویژه کودکان و نوجوانان به منظور ترک اعتیاد در استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۳ راه‌اندازی شد که در احداث این مرکز، شورای هماهنگی استان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی به بهزیستی و ستاد کمک کردند.

به گفته وی، این مرکز به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و قرار است بر اساس نیاز استان‌ها، چندین مرکز دیگر نیز در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شود.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تاکید کرد: قرار بود بخشی از اعتبارات راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد کودک و نوجوان را ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت کند و بخشی را نیز بهزیستی، اما با گذشت چند ماه، ستاد هنوز سهم خود را پرداخت نکرده، اما بهزیستی با سهم خود نسبت به ایجاد آن اقدام کرده است.

روشن‌پژوه با اشاره به اینکه امیدواریم در سال جاری همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در این خصوص بیشتر شود، گفت: استان سیستان و بلوچستان به دلیل وضعیت و شرایط خاص منطقه، به عنوان استان پایلوت انتخاب شد که یک مرکز ویژه دختران و یک مرکز نیز ویژه ترک اعتیاد پسران راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مرجع آمار اعتیاد، گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر مربوط به سال ۹۰ است، گفت: بر اساس آن، استان‌ها به سه دسته پرشیوع، کم شیوع و متوسط تقسیم شده‌اند که بر اساس آنها، برنامه‌ریزی‌های لازم برای ترک اعتیاد و درمان معتادان انجام می‌شود.
به گفته معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، در این دسته‌بندی استان‌هایی مانند لرستان و قزوین جزو استان‌های کم شیوع و استان‌هایی مانند کرمان و خوزستان نیز پرشیوع اعلام شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.