جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۸:۳۳
کد مطلب: 32260
۰
رئیس کنگره متخصصین دندانپزشکی عنوان کرد؛

تجهیز مدارس به دندانپزشکی

به گزارش مهر، دکتر محمد باقر رضوانی گفت: از آنجا که پیشگیری از پوسیدگی وظیفه اصلی ما دندانپزشکان و عمده کار همکاران ما است از این رو، تم کنگره امسال را آفرینش لبخندی زیبا در جامعه ای فاقد پوسیدگی انتخاب کردیم.

وی افزود: نکته مثبت تم امسال این است که همراه با این کنگره ، بازسازی سیاست های دندانپزشکی کشور هم در وزارت بهداشت آغاز شده و در سندی که برای دندانپزشکان در شرف تدوین و تصویب است تاکید اصلی بر روی کارهای پیشگیری است خصوصا در سنین کودکی و نوجوانی است که می توان از پوسیدگی جلوگیری کرد.

رضوانی در زمینه بحث پیشگیری از پوسیدگی دندان ها، گفت: از همان موقع که دندان ها رویش پیدا می کنند باید کار پیشگیری از پوسیدگی را شروع کرد و سن رویش در دندان های شیری از ۶ تا ۷ ماهگی شروع می شود و در حدود ۲ تا ۲.۵ سال نیاز به مراقبت های اولیه بهداشتی دندان دارد و بهتر است آموزش های بهداشتی دندان مانند مسواک زدن از طریق ایجاد برنامه های جذاب و به صورت بازی های کودکانه در نظر گرفته شود تا کودک تمایل بیشتری به این امر نشان دهد.

وی ادامه داد: این نکته قابل اهمیت است که الگوی رفتاری کودکان والدین هستند و بهتر است آنها ببینند والدینشان روزانه حداقل ۱۰ دقیقه برای مسواک زدن و نخ کشیدن وقت می گذارند تا به صورت ناخودآگاه الگو و مدل بهداشتی مناسبی برای دندان های خود پیدا کنند و به هر حال مجموعه این دو وظیفه شامل تمیز کردن دندان ها توسط پدر و مادر و آموزش خود آگاهی که خود کودک می بیند، نتیجه اش پیشگیری از پوسیدگی در همان زمان رویش دندان ها است و بدین شکل دندان های کودک تا سن رویش دائمی یعنی ۶ سالگی فاقد پوسیدگی خواهد بود.

رضوانی گفت: ذکر این نکته ضروری است که کشورهای پیشرفته دنیا برای کاهش پوسیدگی در حد قابل قبول در جوامع خود از طریق آموزش های منظم بهداشتی در مقاطع مختلف موفق به این امر شدند تا جایی که شاخص پوسیدگی دندان ها در آن کشورها بسیار پایین است.

وی افزود: جای خوشبختی است که در سندی که قرار است در وزارت بهداشت تصویب شود این سیاست تعامل و ارتباط راحت بچه ها ی دبستانی در سنین رشد با مسواک زدن و آموزش بهداشت دندان و به نوعی ارتباط با وزارت بهداشت دیده شده و حتی قرار است مدارس مجهز به مراکز دندانپزشکی شوند. به علت اینکه هم ترس بچه ها از تجهیزات و شیوه های درمانی دندانپزشکی از بین برود  و هم دندانپزشکی پیشگیر به مدارس ورود کند و در حقیقت با کمک سیاست گذاران و متولیان اصلی که انجمن دندانپزشکی ترمیمی و سایر انجمن های دنداپزشکی هستند، بتوان نتیجه مطلوبی در این زمینه کسب کرد.

پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین ترمیمی ایران از ۱۹ تا ۲۲ آبان ۹۴ در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود