کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واگذاری رشته‌های موردمناقشه علمی کاربردی به وزارت بهداشت

5 مرداد 1394 ساعت 10:34

معاون آموزشی وزارت علوم از واگذاری رشته‌های موردمناقشه علمی کاربردی به وزارت بهداشت خبر داد.


معاون آموزشی وزارت علوم از واگذاری رشته‌های موردمناقشه علمی کاربردی به وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب درباره سرانجام رسیدگی به رشته‌های مشترک بین وزارت علوم و وزارت بهداشت اظهار کرد: برای رسیدگی به این رشته‌ها یک هیات هفت نفره شامل سه نفر با معرفی معاون آموزشی وزارت بهداشت، سه نفر با معرفی معاون آموزشی وزارت علوم و یک نفر که رشته‌اش کاملا بین رشته‌ای است تشکیل و قرار شد این رشته‌ها بررسی و تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی رشته ها که مربوط به دانشگاه جامع علمی کاربردی است تعیین تکلیف شد و غالب رشته‌هایی که در دل دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود داشت به وزارت بهداشت داده شد.

وی همچنین درمورد رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد نیز اظهار کرد:برخی رشته‌ها وارث وضعیت گذشته بودند به این صورت که در گذشته دانشگاه آزاد هیچ هماهنگی با آموزش عالی نداشت و آزادانه تصمیم به ایجاد رشته می‌گرفت و حاصل این شد که با حدود 3000 رشته محل فاقد مجوز مواجه شدیم.

معاون وزیر علوم ادامه داد : این در حالیست که در اساسنامه دانشگاه آزاد صراحت دارد که افزایش و ایجاد رشته‌های دانشگاه آزاد باید با مجوز شورای گسترش باشد.

وی بااشاره به تشکیل و فعالیت کمیته‌ای برای بررسی رشته‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد گفت: با هماهنگی مدیریت دانشگاه آزاد کمیته پنج نفری با حضور وزیر تشکیل و مقرر شد رشته‌های فاقد مجوز را بررسی و تعیین تکلیف کند.

به گفته شریعتی، ماموریت این کمیته طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود این کار تا آخر اردیبهشت تمام شود اما با توجه به اینکه همه مدارک و مستندات مربوط به همه رشته‌ها به موقع دست ما نرسید، دوباره کمیته فعال شد و تعداد قابل توجهی از رشته‌ها بررسی شدند.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان درمورد سرنوشت رشته‌هایی که شورای گسترش تایید نمی‌کند، توضیح داد: لیست این رشته‌ها به مدیریت دانشگاه آزاد برای رفع نقص داده می شود، اگر رفع نقص صورت نگرفت فعالیت رشته‌ها نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

 


کد مطلب: 32263

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32263/واگذاری-رشته-های-موردمناقشه-علمی-کاربردی-وزارت-بهداشت

میگنا
  https://www.migna.ir