پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۸:۱۷
کد مطلب: 32322
۰

برنامه غذایی مناسب برای شاغلین

برنامه غذایی مناسب برای شاغلین
در اکثر افراد شاغل به علت شغل‌شان و رژیم‌های اشتباه درمانی خودشان، وعده‌های غذایی خود را تغییر می‌دهند و این موضوع سبب به خطر افتادن سلامتی‌شان می‌شود.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ در مورد افراد شاغل گفت: اکثر افراد شاغل به علت شغل‌شان وعده‌های غذایی خود را تغییر می‌دهند. وی ادامه داد: هرم غذایی شامل گروه‌های کربوهیدرات، سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات و پروتئین‌ها است که باید هر کدام از این گروه‌ها را به مقدار متعادل توجه فراوانی نمود.

وی افزود: با توجه به سه شرط اصلی تنوع (استفاده از گروه‌های غذایی متنوع)، تعادل (به اندازه خوردن مواد‌غذایی) و متناسب (توجه به وضعیت فیزیولوژیکی، پاتولوژی و جنس) در رژیم‌غذایی باید به سهم مواد‌غذایی هر یک از این گروه‌ها هم آگاه باشید.

وی بیان کرد: گروه‌های غذایی کربوهیدرات 6-11 سهم که شامل یک کف دست نان سنگگ (صبحانه)، دو کفگیر برنج (نهار) و دو کف دست نان است و مجموعا 6 سهم را به خود اختصاص می‌دهند. سبزیجات و میوه‌ها هر یک 3-5 سهم است که می‌توانید به صورت یک لیوان سبزی خام یا سبزی پخته‌شده در غذا (مثل کرفس، قورمه سبزی) مصرف کنند.

صفوی با اشاره به بقیه گروه‌های غذایی گفت: لبنیات‌ 2-4 سهم که به صورت میانگین برای افراد سه سهم به صورت یک لیوان ماست، شیر، 45 گرم پنیر کافی است. البته گفتنی است که نوجوانان در حال رشد 4 سهم باید در برنامه غذایی خود داشته باشند.

این متخصص تغذیه در مورد سهم پروتئین‌ها، سه سهم را به صورت کباب یا تخم مرغ توصیه کرد. وی در پایان در مورد افراد شاغل با توجه به شغل‌شان (کار فیزیکی، شبانه و بی‌تحرکی) گفت: این افراد به غیر از توجه به سهم غذایی در برنامه خود باید به صرف جبران آن مثل ویتامین D (شاغلین شبانه)، کربوهیدرات (شاغلینی که کار شبانه می‌کنند) و افرادی که میزنشین هستند به تحرک خود توجه فرمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند