شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۶
کد مطلب: 32347
۰
World Breastfeeding Week

آغاز هفته جهانی شیردهی از امروز

آغاز هفته جهانی شیردهی از امروز
چه بی کران است لطف خدایی که همزمان با تولد انسان ، بهترین و کاملترین غذا را که متناسب با نیازهای جسمی و روحی نوزاد است از لحظه های اول تولد در اختیارشیر خوار قرار داده تا با بهره گیری از آن نیازهای خود را برطرف نماید.
-
به گزارش میگنا درخصوص اهمیت شیر مادر در دین اسلام نیز تاکید بسیار شده است ازجمله حضرت رسول اکرم (ص) میفرماید : اگر مادری شب شیر دهد برای هر جرعه شیری که میدهد پاداش او معادل آن است که هفتاد بنده را در راه خدا آزاد کرده است.
-
هفته جهانی شیردهی (به انگلیسی: World Breastfeeding Week) به هفت روز از هر سال که از ۱ اوت شروع و تا ۷ اوت ادامه دارد گفته می‌شود.
این مراسم توسط اتحاد جهانی برای اقدام شیردهی WABA سرپرستی و ادره می‌شود و سالانه برای پیوستن تمامی حامیان، دولت‌ها و مؤسسه‌های شیردهی در سراسر جهان تشکیل و در بیش‌تر از ۱۷۰ کشور انجام می‌پذیرد.

هفته جهانی شیردهی برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ شروع شد و تاکنون در ۱۲۰ کشور توسط یونیسف و شریک‌هایش شامل اتحاد جهانی برای اقدام شیردهی، سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌ها انجام می‌شود.
-
هدف اصلی این رویداد ترویج فرهنگ شیردهی و شیردهی منحصر به فرد برای حداقل شش ماه اول از زندگی نوزاد می‌باشد.
-
-

-
در ایران این مراسم برابر با دهم تا شانزدهم مرداد هر سال می‌باشد.در وب‌گاه رسمی این رویداد این‌طور نوشته شده که، «سازنده‌ها، ترویج‌دهنده‌ها و پخش‌کننده‌های هر نوع غذاهای اضافی کودک، بطری‌های کودک، پمپ‌های پستان، پستانک‌ها و محصولات مشابه حق استفاده از نماد و موضوع‌های این بنیاد را نداشته و در صورت استفاده به عنوان سوءاستفاده از قانون حق تکثیر شناخته خواهند شد.»

هفته جهانی شیردهی گواهینامه‌ای را نیز به فعالان و برپاکنندگان در این عرصه تقدیم می‌کند که با پر کردن فرم و برگرداندن آن به وب‌گاه و بعد از آن انجام کارهای قیدشده در فرم اعطا پذیر است.
اتحاد جهانی برای اقدام شیردهی شبکه‌ای ارتباطی بین افرادی است که به طورت جهانی برای گسترش شیردهی و فرهنگ شیردادن اقدام می‌کنند. این گروه با مشکلات از چندین نقطه‌نظر برخورد می‌کنند شامل شیردهی، سلامت مادران و مشاورین شیردهی. در میان تمام مراکز و مؤسسه‌هایی که برای گسترش فرهنگ شیردهی اقدام می‌کنند، دریک و پاتریس جلیف دو متخصص امور اطفال و تغذیه نوزادان در هویدا کردن و انجام دادن چندین ابتکارهای اولیه نقش بزرگی داشتند.
-
بر اساس مطالعات اگر همه زنان تغذیه با شیر مادر را در عرض یکساعت اول تولد آغاز نمایند، حداقل جان یک میلیون از ۴ میلیون نوزادی که هر سال در جهان می میرند حفظ می شود.

همچنین تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ ماه اول عمر فواید بی نظیر شیر مادر را به شیر خواران و مادران اعطاء می کند و شروع به موقع غذاهای کمکی مناسب ، کافی و سالم از پایان ۶ ماهگی به رفع کمبودهای رژیم غذایی و تامین نیازهای شیرخواران در این سن کمک نموده و تداوم تغذیه با شیر مادر تا پایان دو سالگی سلامت جسمی و روانی شیرخواران و مادران را به ارمغان می آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم