پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۲
کد مطلب: 32428
۰
یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر:

استفاده از ریتالین مقدمه شروع اعتیاد روانی دانشجویان

به گزارش مهر، دکتر جزینی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد مبارزه با موارد مخدر و دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه همجواری کشور ایران با کشور افغانستان که یکی از تولید کنندهای اصلی مواد مخدر در کشور است باعث گسترش این آسیب اجتماعی شده است.

وی با اشاره به شیوع اعتیاد به روانگردان ها و مواد مخدر صنعتی در میان جوانان و حتی دانشجویان کشور، خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد، استفاده از ریتالین و قرص های شب امتحان در میان دانشجویان، مقدمه ای برای شروع اعتیاد روانی است.

جزینی برنامه ریزی برای پیشگیری و درمان اعتیاد در دانشگاه ها را منوط به وجود آمار دقیق و شفاف در این زمینه دانست و افزود: با انعقاد تفاهمنامه با هریک از وزارتخانه های بهداشت و درمان و وزارت علوم توانستیم قدم های موثری در این زمینه برداریم، امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه با دانشگاه آزاد اسلامی نیز بتوانیم فعالیت های مشترک و مفیدی را آغاز کنیم.

وی با اشاره به محور همکاری های مشترک میان این دو نهاد، اظهار داشت: راه اندازی رشته ای با موضوع پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها، اجرای پروژه های تحقیقاتی و آموزشی، ایجاد بانک اطلاعات در عرصه پیشگیری از اعتیاد، تربیت کادر متخصص، برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری جشنواره های ورزشی، فرهنگی، آموزشی و هدایت و حمایت از پایان نامه و رساله های دانشجویان از مواردی است که می توان در مورد آن اقدامات مشترکی انجام داد.

 اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای بهره گیری از ظرفیت های موجود علمی، تحقیقاتی و تشکل های دانشجویی در جهت اجرای برنامه های مصوب ستاد در عرصه های پیشگیری، اطلاع رسانی، درمان اعتیاد، توانمندسازی و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد در بین دانشجویان، اجرای شیوع شناسی اعتیاد در دانشگاه ها از دیگر زمینه های مشترک ذکر شده در تفاهمنامه مذکور به شمار می رود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.