شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۸:۳۶
کد مطلب: 32475
۰

برخورد مستقیم عطر و ادکلن با پوست، ممنوع!

دکتر سیدحسن اعتمادزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عطر و ادکلن دارای رده‌ای از مواد شیمیایی هستند و عطر خالص کمتر وجود دارد، گفت: این محصولات آرایشی به دلیل وجود هر یک از مواد شیمیایی و طبیعی می‌توانند واکنش پوستی و حساسیت ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه مواد عطر، ادکلن و تمام مواد شیمیایی بالقوه می‌تواند حساسیت، آسم و کهیر ایجاد کند، گفت: در مصرف عطر و ادکلن باید از معتبر بودن مارک آن اطمینان حاصل کرد؛ زیرا در غیر این صورت می‌تواند به شکل بالقوه منجر به برخی از بیماری‌ها مانند سرطان شود
این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه مصرف طولانی مدت عطر و ادکلن و قرار گرفتن در معرض مواد آرایشی می‌تواند در فرد مشکلات پوستی ایجاد کند، گفت: طبق مطالعات انجام شده، درصد ایجاد حساسیت آن رده از مواد آرایشی که بیشتر و به صورت مکرر استفاده می‌شود، بالا است.
اعتمادزاده در خصوص نحوه صحیح مصرف عطر و ادکلن اظهار کرد: در مصرف این نوع از لوازم بهداشتی باید نکاتی مانند عدم برخورد مستقیم عطر با پوست بدن رعایت شود و بهتر است که عطر و ادکلن را به لباس خود بزنید تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنید.
این متخصص پوست و مو بیان کرد: افرادی که زمینه حساسیت بیشتری دارند باید از مواد آرایشی مانند عطر و ادکلن با مقدار و دفعات کمتری نسبت به سایرین استفاده کنند.
به عنوان مثال یکبار در روز از عطر و ادکلن بر روی لباس خود استفاده کنند.
اعتمادزاده در پایان خاطر نشان کرد: بعضی مواد آرایشی باید در سنین پایین محتاطانه‌تر استفاده شوند و به همین دلیل عطر با داشتن محرک بهتر است که از نوجوانی به بالا استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن