جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۶
کد مطلب: 32627
۰
پژوهشگر ارشد آژانس فضایی اروپا:

یادگیری برای نسل جدید، تفریح محسوب می‌شود

 

به گزارش ایسنا، دکتر پدرو، عضو هیات علمی دپارتمان مهندسی برق دانشگاه لیسبون که در نخستین سمینار تخصصی و کاربردی «مدیریت سرنوشت فرزندان نسل فناوری اطلاعات» با موضوع چگونگی برقراری ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات سخن می‌گفت، توضیح داد: درک فرزندان و همراهی با آن ها به منظور جلب اطمینان و اعتماد مهم‌ترین راه برای ایجاد ارتباط موثر است و باید اجازه دهیم آن ها نقش جدی تری در مدیریت فناوری خانه بازی کنند و ضعفهای حوزه تکنولوژی خود را با سخت‌گیریهای بی مورد یا ایجاد محدودیت بی دلیل برای فرزندان نسل فناوری اطلاعات پنهان نکنیم و اجازه دهیم ارتباط دو طرفه ایجاد شود تا آنها از ما درس زندگی و ما از ایشان مهارتهای نوین را فرا گیریم.

 

وی درباره مزایا و معایب فناوریهای جدید گفت: این داستان مفصلی است که در چند جمله نمی گنجد لیکن از نظر من مهم‌ترین مزیت فناوریهای جدید، امکان ایجاد ارتباط و دانش شبکه ای و تجربه سینرژیک است و شاید مهم ترین آسیب فناوریهای جدید از بین رفتن حریم خصوصی و کاهش ارتباط دیداری در نظام‌های محدود همانند خانواده است که نیاز به مدیریت دارد.

 

پژوهشگر ارشد اتحادیه اروپا و آژانس فضایی اروپا درباره نقش والدین و مدارس در ارتباط با نسل فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: آموزش و رشد فرزندان یک فرایند است که مجموعه ای از مدیریت سیستماتیک را نیاز دارد و در این فرایند عوامل مختلفی وجود دارد که گاه در نظام تصمیم فعال وموثر و گاه همانند عوامل تکنولوژیک متغیرهایی محسوب می شوند که مدیریت و کنترل می شوند تا اهداف محقق شوند.

 

پدرو افزود: این نسل هم از حیث کلیت موضوع به معنای فرایندهای اصلی و بازیگران موثر همان نظام و قواعد را دارد لیکن عوامل و متغیرها با سرعت تغییر می‌کنند و بدیهی است این عوامل همزمان ظرفیت بالقوه برای نقش مثبت و منفی داشته و فناوری های نوین باب جدیدی را باز کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه نقش مجموعه عوامل هدایت نظام تربیتی شامل والدین و مدرسه باید در بهینه کردن منابع و در کاهش آثار منفی باشد گفت: در این عصر نه تنها توان کودکان در ابراز نظر و ارتباط بیشتر از قبل شده بلکه نیاز به ارتباط ایجاد شده است.

 

پدرو با بیان اینکه مقایسه نسل قبل و نسل فعلی تحت عنوان مهاجران دیجیتال و شهروندان دیجیتال نامگذاری شده است گفت: نسل قبل عادت کردند که به شکل جدی به یادگیری بپردازند و پردازش اطلاعات را یکی پس از دیگری انجام دهند ولی شهروندان دیجیتال با ما تفاوت دارند و ترجیح می دهند با مراجعه به منابع دیجیتالی کار کنند و در واقع می توان گفت که یادگیری در نسل جدید به عنوان تفریح محسوب می‌شود که فقط هنگامی که لازم باشد توسط نسل جدید از آن استقبال می‌شود.

 

محمد نصیری، مدیر دپارتمان ICT کودک و نوجوان مجتمع فنی تهران که با هدف بررسی چگونگی برقراری ارتباط موثر با فرزندان نسل فناوری اطلاعات، آگاهی از فواید و معایب فناوری های جدید و مدیریت آن‌ها و استفاده بهینه از فناوری های جدید در راستای شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان، بانی نخستین سمینار تخصصی و کاربردی «مدیریت سرنوشت فرزندان نسل فناوری اطلاعات» بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف و راهبردهای تعیین شده در سند چشم انداز سه ساله دپارتمان، برگزاری سمینارها و همایش‌های تخصصی علمی فناوری در حوزه کودک و نوجوان از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این راستا با بررسی های کارشناسی انجام شده، موافقت مجموعه holos به عنوان یکی از مراکز آموزشی پژوهشی مجرب اروپایی در حوزه فناوری های نوین اطلاعاتی برای همکاری و مشارکت در برپایی این سمینار جلب شد.

 

وی ادامه داد: دپارتمان به عنوان پیشرو در زمینه آموزش علوم رایانه ای به دنبال بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در سطح جامعه است و به گسترش طرح رایزنی و حضور در بازارهای منطقه می اندیشد. در تلاشیم تا با اتکا به تجربیات و پتانسیل درونی خود و با بهره مندی از مدرسان متخصص و خلاق به ارائه کامل ترین و با کیفیت ترین خدمات آموزشی در حوزه‌های مشاوره آموزشی، توسعه نرم افزار، تدوین کتب مرجع، برگزاری کلاس های آموزشی حضوری، مجازی، سمینارها و کارگاههای آموزشی پرداخته و محیطی بسیط در امر آموزش کودک و نوجوان ایجاد کنیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.