پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۶
کد مطلب: 32629
۰

قیمت انرژی مصرفی مغز چند است؟

اوزارنکو اوویگب، دانشجوی علوم زیستی در مرکز علوم میان‌رشته‌ای دانشگاه لستر از تعدادی از فرضیات درباره مغز و اقتصاد فکر کردن برای رسیدن به این رقم نهایی استفاده کرد. بر اساس این واقعیت که بدن انسان به طور متوسط حدود 100 وات انرژی تولید می‌کند، این محقق محاسبه کرد که نیروی مورد نیاز برای مغز انسان جهت تولید افکار باید 20 درصد این میزان یعنی 20 وات باشد.

اوویگب از پنی‌ انگلیسی استفاده کرد و زمانی که ارزش این انرژی را محاسبه می‌کرد، از بهای هر کیلووات ساعت پیشنهادی تامین‌کنندگان انرژی در انگلستان به عنوان نقطه ارجاع استفاده کرد.
وی برای هر کیلووات ساعت، 16 پنس را انتخاب کرد زیرا این رقم در طیف دریافتی توسط این شرکت‌ها قرار می‌گیرد. با فرض این که تمامی انرژی مصرف‌شده توسط مغز برای فکرکردن صرف می‌شود، 20 وات یا یک پنجاهم کیلووات میزان انرژی است که برای کارکردن ذهن صرف می‌شود.
بنابراین اگر با یک پنی یک شانزدهم یک کیلووات انرژی بتوان خرید و چنانچه فرد به محض این که فکر کند صحبت کند، این رقم معادل یک شانزدهم تقسیم بر یک پنجاهم یعنی 3.12 ساعت یا به عبارتی سه ساعت و هفت دقیقه و 30 ثانیه خواهد بود.

اوویگب خود در این باره می‌گوید: به نظر می‌رسد این مدل کم‌گویی است زیرا نیروی موردنیاز برای مغز جهت عملکرد آن لزوما به انرژی مورداستفاده برای فکرکردن تبدیل نمی‌شود. وی ادامه داد: مغز دارای چندین عملکرد خودکار است که در طول پردازش فکرکردن انجام می‌شوند و بنابراین پردازش تفکر 100 درصد مصرف انرژی مغز را در بر نمی‌گیرد.

افزون بر این بعید به نظر می‌رسد که به دلیل تغییرات ایجادشده توسط محدودیت‌های زیستی از جمله سرعت عصب‌هایی که سیگنال را از مغز به دهان حمل می‌کنند و همچنین آزادکردن یون‌های Ca2+ در طول انقباض عضله زبان و لب‌ها، بتوان به سرعت فکرکردن صحبت کرد.
جزئیات این یافته‌ها در مجله Interdisciplinary Science Topics ارائه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.