کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت خواستگاران با شاغل بودن دختر

خواستگارهايم با کار کردنم مخالفند

روزنامه خراسان , 28 مرداد 1394 ساعت 18:50

سئوال: دختري 27 ساله ام و ليسانس دارم. تمام خواستگارهايي که تا الان داشتم با کار کردنم در بيرون مخالف بوده اند. انگيزه اي براي ادامه زندگي ندارم! بيکارم و دوست دارم شاغل باشم تا بتوانم ادامه تحصيل دهم.


مخاطب عزيز، در مرحله اول بايد درباره اين نکته که در پيامکتان گفته ايد تمام خواستگارانتان با کار کردن شما در بيرون مخالف هستند، توضيحاتي دهم.

بعضي از خانم ها مايل هستند همراه با قبول مسئوليت خانه داري، دوش به دوش شوهرشان در خارج از منزل به فعاليت بپردازند. براي اين کار هم دلايل شخصي زيادي جدا از بحث اقتصادي براي خود دارند. اين امر فوايد و معايب خود را دارد. از جمله مزاياي آن اين است که خانم هاي شاغل در کنار درآمدي که کسب مي کنند، معمولا مستقل و متکي به خود بار مي آيند و به همين دليل در مقابل مشکلات و سختي ها مقاوم تر و شکيباترند و براي درآمد خود و شوهرشان ارزش بيشتري قائلند و بهتر مي توانند سبد خانوار خود را مديريت کنند.

 

معايب کار کردن خانم ها را در نظر داشته باشيد

مهم ترين عيب کار کردن خانم ها در بيرون از خانه اين است که نمي توانند مانند خانم هاي خانه دار به امور خانه داري و پرورش فرزندان، کاملاً رسيدگي کنند چراکه از بودن مداوم با فرزندانشان محرومند و بايد ساعاتي از روز، وظيفه نگهداري فرزند خود را به ديگران يا مهد کودک بسپارند. طبيعتا کار در خارج از خانه، باعث خستگي جسم و روح زنان مي شود و به مرور از نظر جسمي آسيب پذيرتر مي شوند. کاهش آرامش خانواده به دليل وجود استرس بالا و مديريت زمان در زنان شاغل به ويژه براي افرادي که داراي برخي مشاغل خاص و پر استرس هستند و از سويي تمايل دارند که در امور داخل و خارج منزل بهترين باشند، پيامد ديگر اشتغال زنان است. از اين رو برخي آقايان به خصوص آن هايي که مادران شاغل داشته اند و سختي ها و استرس هاي آن را در دوران کودکي لمس کرده اند و همچنين امروز از عهده تنظيم دخل و خرج زندگي بر مي آيند، از شاغل بودن خانم ها اظهار نارضايتي مي کنند و ترجيح مي دهند بيشتر تلاش کنند اما منزلي مرتب، غذايي منظم و فضايي آرام در خانه و همسري هميشه آراسته داشته باشند. پس بهتر است شما قبل از ازدواج با توجه به شرايط زندگي خود، درباره اين موضوع با طرف مقابل به تفاهم برسيد.

 

دلايل مخالفت خواستگارانتان را جويا شويد

يک بار ديگر از نظر روحي و جسمي خود را ارزيابي کنيد، توانايي هاي خود را بسنجيد و با توجه به رغبت هاي خود ببينيد مي توانيد شغلي مناسب و متناسب با شخصيتتان، انتخاب کنيد؟ همچنين اگر مطمئن شديد توان مديريت زمان و تعادل بين همسرداري و شاغل بودن را در خود داريد و مي توانيد شغل مناسب خود را پيدا کنيد، بهتر است بعد از چند جلسه آشنايي با خواستگارتان با او صادقانه صحبت کنيد و علت اصرار بر کار خارج از منزل را با دلايل منطقي برايش توضيح دهيد. در کمال سعه صدر بدون قضاوت وپيش داوري به سخنان و دلايل او نيز گوش دهيد و احساسش را درک کنيد.

 

فرصت ها را از دست ندهيد

اگر خواستگارتان با کار کردن شما موافقت کرد، از موارد مهمي که بايد در همين جلسات خواستگاري درباره آن با همسرتان صحبت کنيد و به توافق برسيد، نحوه هزينه کردن درآمد شما در آينده است. ياد آور مي شوم که با توجه به کم بودن شرايط کاري مناسب براي خانم ها، ابتدا مطمئن شويد که مي توانيد صاحب شغل مناسب شويد و سپس درباره اين موضوع، اين قدر حساسيت به خرج بدهيد. فراموش نکنيد که شما 27 ساله هستيد بنابراين حواستان باشد که موقعيت هاي پيش آمده براي ازدواج را با آرزو و خيال از دست ندهيد.
-

منيژه مسگري

کارشناس ارشد مشاوره خانواده


کد مطلب: 32632

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32632/خواستگارهايم-کار-کردنم-مخالفند

میگنا
  https://www.migna.ir