يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - 24 Oct 2021
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۳
کد مطلب: 32648
۰

نتایج یک پژوهش درباره به اشتراک‌گذاری خشم و ناراحتی در شبکه‌های اجتماعی

نتایج یک پژوهش درباره به اشتراک‌گذاری خشم و ناراحتی در شبکه‌های اجتماعی
به گزارش ایسنا ، برخی افراد تمایل دارند متن‌های خشمناکی در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند یا گاهی ایمیل‌های پر از خشم برای کسی می‌فرستند تا خشم و ناراحتی خود را به این وسیله خاموش کنند، اما دانشمندان هشدار می‌دهند که در این‌گونه مواقع بهتر است افراد، تلفن همراه و رایانه خود را خاموش کنند، زیرا تخلیه خود از طریق اینترنت هیچ کمکی به آرام کردن فیزیولوژیکی انسان و فرونشاندن جنبه‌های ذهنی خشم نمی‌کند.


پژوهشی در دانشگاه ایالت اوهایو که در Personality and Social Psychology Bulletin به چاپ رسیده نشان می‌دهد، این فرآیند که اغلب به عنوان یک نوع تخلیه احساسات آرامش‌بخش در نظر گرفته می‌شود، در حقیقت افراد را خشمگین‌تر و تهاجمی‌تر می‌کند. محققان در این بررسی از 600 دانشجو خواستند که مقاله‌ای درباره سقط جنین بنویسند.

این مقاله سپس از جانب یک استاد به طور منفی مورد نقد و بررسی قرار ‌گرفت. نتایج نشان داد دانشجویان گروه مورد آزمایش عصبانی‌تر و تهاجمی‌تر از آن دسته دانشجویانی بودند که هیچ کاری برای تخلیه احساسات خود از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام نداده ‌بودند.

این گونه ابراز احساسات به دلیل انتقال فوری از طریق شبکه‌های آنلاین آسیب‌زاست. اینترنت این امکان را به ما می‌دهد که خشم و ناراحتی خود را در اولین فرصت به اشتراک بگذاریم و این به آن معنی است که می‌توانیم قبل از این که به خودمان فرصت آرام‌شدن درباره یک موقعیت را بدهیم، شروع به انتشار آن می‌کنیم.

ابراز احساسات از طریق راه‌حل‌های مجازی همچون تلفن همراه یا صفحه لپ‌تاپ، به این معنی است که ما هیچ بازخورد سریعی از طریق شنونده‌های خود دریافت نمی‌کنیم و این کار کاهش سطح خشم را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. در واقع در این پروسه هیچ خبری از ارتباط‌های چشمی نیست.
نوشتن درباره خشم و بازخوانی آن توسط خودمان، باعث می‌شود که بارها در خشم‌ خود غوطه‌ور شویم.
محققان پیشنهاد می‌کنند که بعد از هر حادثه ناراحت‌کننده، به جای پناه بردن به صفحه کلید، زمانی برای آرام شدن به خودمان بدهیم یا کار مثبتی برای مبارزه با افکار منفی انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«ازدواج درمانی» چیست و چگونه زندگی مشترک را نجات می‌دهد؟
تفاوت دیسک کمر و سیاتیک: بهترین راه تشخیص و درمان
با همسر ایرادگیر و غرغرو چه رفتاری کنیم؟
در ایران کدام الگوی بینی و چانه، جذاب است؟
به این درخواست‌های همسر خود با قدرت «نه» بگویید!
تاثير وابستگی و دلبستگی دركودكی
چگونه با اختلالات خُلقی ناشی از تغییر فصل کنار بیاییم؟
با این ۲۰ نکته بی‌نظیر خود را جوان نگه دارید!
جوان ۳۰ساله‌ای که پدر ۴۰فرزند است!
به من نگوئید روانی/ چگونه با بیماران روحی رفتار کنیم؟
راه حل پرخوری چیست؟
غلظت کورتیزول در موی سر معیار سنجش استرس
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .