کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج یک پژوهش درباره به اشتراک‌گذاری خشم و ناراحتی در شبکه‌های اجتماعی

30 مرداد 1394 ساعت 11:33

‌انتقال سرخوردگی‌ها به دنیای مجازی از طریق صفحه کلید کیبورد رایانه احتمالا آن قدرها که تصور می‌کنید کار اثربخشی برای انتقال احساسات نیست بلکه بر اساس یک پژوهش جدید، این کار شما را عصبانی‌تر و سرخورده‌تر می‌کند.


به گزارش ایسنا ، برخی افراد تمایل دارند متن‌های خشمناکی در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند یا گاهی ایمیل‌های پر از خشم برای کسی می‌فرستند تا خشم و ناراحتی خود را به این وسیله خاموش کنند، اما دانشمندان هشدار می‌دهند که در این‌گونه مواقع بهتر است افراد، تلفن همراه و رایانه خود را خاموش کنند، زیرا تخلیه خود از طریق اینترنت هیچ کمکی به آرام کردن فیزیولوژیکی انسان و فرونشاندن جنبه‌های ذهنی خشم نمی‌کند.


پژوهشی در دانشگاه ایالت اوهایو که در Personality and Social Psychology Bulletin به چاپ رسیده نشان می‌دهد، این فرآیند که اغلب به عنوان یک نوع تخلیه احساسات آرامش‌بخش در نظر گرفته می‌شود، در حقیقت افراد را خشمگین‌تر و تهاجمی‌تر می‌کند. محققان در این بررسی از 600 دانشجو خواستند که مقاله‌ای درباره سقط جنین بنویسند.

این مقاله سپس از جانب یک استاد به طور منفی مورد نقد و بررسی قرار ‌گرفت. نتایج نشان داد دانشجویان گروه مورد آزمایش عصبانی‌تر و تهاجمی‌تر از آن دسته دانشجویانی بودند که هیچ کاری برای تخلیه احساسات خود از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام نداده ‌بودند.

این گونه ابراز احساسات به دلیل انتقال فوری از طریق شبکه‌های آنلاین آسیب‌زاست. اینترنت این امکان را به ما می‌دهد که خشم و ناراحتی خود را در اولین فرصت به اشتراک بگذاریم و این به آن معنی است که می‌توانیم قبل از این که به خودمان فرصت آرام‌شدن درباره یک موقعیت را بدهیم، شروع به انتشار آن می‌کنیم.

ابراز احساسات از طریق راه‌حل‌های مجازی همچون تلفن همراه یا صفحه لپ‌تاپ، به این معنی است که ما هیچ بازخورد سریعی از طریق شنونده‌های خود دریافت نمی‌کنیم و این کار کاهش سطح خشم را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. در واقع در این پروسه هیچ خبری از ارتباط‌های چشمی نیست.
نوشتن درباره خشم و بازخوانی آن توسط خودمان، باعث می‌شود که بارها در خشم‌ خود غوطه‌ور شویم.
محققان پیشنهاد می‌کنند که بعد از هر حادثه ناراحت‌کننده، به جای پناه بردن به صفحه کلید، زمانی برای آرام شدن به خودمان بدهیم یا کار مثبتی برای مبارزه با افکار منفی انجام دهیم.


کد مطلب: 32648

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32648/نتایج-یک-پژوهش-درباره-اشتراک-گذاری-خشم-ناراحتی-شبکه-های-اجتماعی

میگنا
  https://www.migna.ir