سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۶
کد مطلب: 3275
۰
۲

برپايي دوره مشترک کارشناسي ارشد دانشگاه خواجه نصير و دانشگاه پيکاردي ژول ورن فرانسه

دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشکده پزشکی دانشگاه پیکاردی ژول ورن فرانسه، دوره مشترک کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی - بیوالکترونیک را راه اندازی کردند. 
  
 
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي ،‌ در چارچوب تفاهم نامه همکاری ميان دانشگاه هاي خواجه نصير و پيکاردي ژول ورن ، این انگیزه ایجاد شد که بتوان از امکانات اين دانشگاه فرانسوي در جهت ارتقاي سطح علمی و فنی آموزش و پژوهش رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه خواجه نصیرالدین و نیز از منابع و امکانات فنی و مهندسی دانشگاه خواجه نصیر در جهت اجرای پروژه های پژوهشی مشترک بهره برد.
براساس مفاد این تفاهم نامه ، دوره مشترک کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی راه اندازي مي شود و این دوره برای تمام دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در یکی از رشته های مهندسی برق و مهندسی پزشکی مدرک رسمی و معتبر داشته باشند و در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش کشور پذیرفته می شوند،برنامه ریزی شده است.
طول دوره به صورت طبیعی دو سال یا چهار نیم سال پیش بینی شده است. در شرایط استثنایی طبق ضوابط قانونی دانشگاه، طول مدت تحصیل به مدت یک نیم سال قابل افزایش خواهد بود.
پذیرفته شدگان در طول دوره در دو نیم سال تحصیلی، بخش عمده دروس کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی - بیوالکترونیک را که در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر مصوب شده و منطبق بر دروس مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت متبوع و سیلابس آن به تایید دانشگاه پیکاردی ژول ورن رسیده است،خواهند گذراند .
پس از گذراندن بخش عمده دروس لازم، دانشجویان در انتهای سال اول دوره تحصیلی خود به فرانسه اعزام مي شوند و در آنجا در نیم سال سوم تعداد واحدهای درسی باقی مانده را مي گذرانند و سمینار کارشناسی ارشد خود را که پیش از این در ایران انتخاب کرده اند، با راهنمایی مشترک استادان ایرانی و فرانسوی به اتمام می رسانند.
نیمسال چهارم نیز به انجام پروژه کارشناسی ارشد با نظارت مشترک استادان ایرانی و فرانسوی اختصاص دارد و دانشجویان پس از شرکت در امتحانی که به صورت مفهومی از آموخته های دانشجو در طی این دوره اخذ می شود، به ایران بازمي گردند.
پس از بازگشت دانشجو به ایران و دفاع از پایان نامه که در فرانسه تحت نظارت استادان دو دانشگاه انجام داده است، مراتب قبولی دانشجو به دانشگاه پیکاردی فرانسه و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام و مدرک کارشناسی ارشد توسط دو دانشگاه به دانشجو اعطا می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ناهید
با سلام
من مدرک کارشناسی بیهوشی دارم و در رشته های انتخابی برای ارشد به رشته مهندسی پزشکی علاقه مند میباشم
به نظر شما این رشته برای من که واحد درسی های ریاضی و مدار را نداشتم مناسبه یا نه؟
با تشکر
گلنوش
با سلام
من مدرک کارشناسی مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک دارم اطلاعیه در خصوص همکاری دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه فرانسوی در رشته ی مهندسی پزشکی رو مطالعه کردم , چند تا سوال در این خصوص دارم 1-تا امروز کسی با این شرایط تحصیل کرده 2-؟ هزینه ی تحصیل در فرانسه دولتیه یا شخصی اگر شخصیه تقریبا چقدره؟3- اگر متقاضی به زبان فرانسوی تسلط نداشته باشه شرایط چطور میشه؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت